x

Češka grdosija sa 6X6 pogonom za koju niste čuli

Za njega sigurno niste čuli, a možda nikada ni ne biste pretpostavili da se jedan veliki pik-ap terenac sa duplom kabinom i 6X6 pogonom uopšte proizvodi u Evropi.

Nastao iz ranijeg projekta Burek-One, ovaj troosovinski monstrum djelo je zajedničkog inženjeringa jedne češke i jedne njemačke kompanije, koje su svom finalnom proizvodu prije desetak godina dale ima Bureko 6X6.

Projekat koji je počeo kao prerada američkog pikapa Chevrolet Silverado, nekoliko godina kasnije je doveo do (malo)serijske proizvodnje velikog terenca koji vizuelno neodoljivo podsjeća na GM-ove Hummer modele.

Karoserija je dugačka nešto više od 6, a široka i visoka oko 2 metra, dok je cijela grdosija na šest točkova ukupno teška 2,8 tona.


Za pogon je zadužen veliki V8 motor zapremine 6,2 litra, koji, prema podacima proizvođača, može imati različite konfiguracije snage u rasponu od 420 do čak 700 "konja". Kome to nije dovoljno, tu su i dvije verzije takođe V8 agregata, samo zapremine 6,8 litara sa 800 i 1.000 konjskih snaga.

I pored toga što za evropski ukus djeluje previše glomazno, previše snažno i "potpuno američki", Bureko 6X6 je potpuno legalno voziti i na evopskim putevima, a još više van njih, prenosi "Telegraf.rs".

Ono što, međutim, može da predstavlja problem, imajući u vidu motore ogromne zapremine i snage, jesu velike dažbine u evropskim zemljama kojima su ovakve grdosije pri kupovini oprerećene.


S pravom se, međum, može pretpostaviti da onome ko, u zavisnosti od izabrane konfiguracije, za "češki burek" može da izdvoji između 100 i 200, a možda i više hiljada evra, za uživanje u vrhinskom ofroud doživljaju sa ovom grdosijom, dažbine, koliko god da su, neće predstavljati neki veliki problem.

Barem dok EU ne počne da primjenjuje Euro 7 standard i još više stegne benzince i dizleaše.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.