Proizvodni partner kineskog tehnološkog giganta Huawei za Aito M7 automobil je kompanija Seres Group Co. čije su akcije na berzi porasle za više od 50 odsto od lansiranja ovog električnog automobila u septembru. S obzirom na to da je auto postigao veliki hit u Kini, njime sada Huawei izaziva Tesla EV tržište u ovom dijelu svijeta.
Više od 50 hiljada porudžbina stiglo je za novi Aito M7 u prvih 25 dana od njegovog zvaničnog lansiranja u septembru. Investitori povećavaju akcije Huawei proizvodnog partnera Seres za više od 50 procenata i daju razlog kompaniji Tesla i drugim konkurentima da to primete, piše Bloomberg.
Ovaj SUV to čini najboljim na MSCI azijsko-pacifičkom indeksu tržišne kapitalizacije informacionih tehnologija. Njegov uspjeh može se porediti sa padom kompanije Tesla i drugih kineskih proizvođača električnih vozila, uključujući i Byd Co. tokom istog perioda.
Analitičari pozdravljaju rani uspjeh električnog Aito M7 automobila, koji se pripisuje i snažnom Huawei marketingu među potrošačima u Kini. Oni tvrde da bi investitori trebalo sve više da se fokusiraju na “potencijalne prepreke” drugih Huawei električnih vozila koji će biti objavljeni kasnije ove godine.
Kina je inače, najveće svjetsko EV tržište, sa vozilima koja čine 38 posto prodaje novih automobila u zemlji tokom avgusta ove godine. Kineski proizvođači takođe su postigli velike uspjehe na svjetskoj sceni, a Byd je spreman i da prestigne američku kompaniju Tesla po obimu prodaje.
Međutim, nakon što su ranije ove godine kineske akcije električnih vozila porasle, posljednjih mjeseci su one opale usljed zabrinutosti oko procjena. Ipak, sa ovakvim razvojem situacije to se može promijeniti.
Potencijalne “žrtve” Huawei Aito M7 automobila uključuju: L7/L8 modele kompanije Li Auto, Tesla Model Y, G6/G9 modele takođe kineskog XPeng proizvođača kao i Tang EV kompanije Byd.
Cijena Aito M7 počinje od 249.800 kineskih juana, što poslije konverzije iznosi oko 32 hiljade evra. S obzirom na uspjeh ovog automobila, izlazak Aito M9 i drugog Luxeed S7 modela treba ispratiti jer bi “akcije prvo reagovale” prije konačnih podataka o prodaji.
Iako je Huawei u jednoj vrsti problema zbog aktuelnih tehnoloških sankcija zapada koje predvodi SAD, ova kompanija u Kini ima veoma pozitivan imidž u javnosti i često je smatraju simbolom samopouzdanja nacije u tehnologiji. Nakon nekoliko godina razvijanja električnih vozila, izgleda da Huawei ima prednost u javnosti i u ovom segmentu jer već ima uspostavljeni imidž zbog pametnih telefona i drugih uređaja.
(Benchmark.rs)