x

"Auto-industrija se ne može fokusirati samo na jednu vrstu pogona, to je opasno"

Šef BMW-a, Oliver Cipse, izjavio je da bi budućnost mogla pripadati vodoniku, a ne (isključivo) baterijskim električnim vozilima.

U intervjuu za Blumberg, Cipse je najavio da će slejdeći trend nakon baterijskih električnih automobila biti oni na vodonik.

"Ako postane još više profitabilan, vodonik će biti najmoderniji resurs za vožnju", rekao je šef BMW-a.

Bavarski proizvođač automobila već je počeo da pravi vozilo na vodonik: BMW iX5 Hydrogen.


Gorivna ćelija BMW-a iX5 Hydrogen se nalazi u odjeljku motora, po veličini je slična trocilindarskom SUS motoru i teži oko 180 kilograma.

Rezervoari, u kojima je vodonik pod pritiskom od 700 bara, nalaze se ispod zadnjeg sjedišta i u središnjem tunelu, a imaju kapacitet od šest kilograma – što odgovara autonomiji od oko 600 kilometara.


Šef BMW-a je upozorio da se auto-industrija ne može fokusirati samo na jednu tehnologiju.

"Reći da će postojati samo jedna vrsta pogonskog sistema oko 2030. ili 2035. je opasna stvar", rekao je Cipse.

"Sa svake tačke gledišta, ovo je opasan put za kupce, za industriju, za zapošljavanje, za klimu."


(B92)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.