Moćan: električni motor od 200 kW / 270 KS i okretni moment od 400 Nm
Energičan: nova baterija od 110 kWh, doseg od 420 km (WLTP 1 ), brzo punjenje od 150
kW
Napredan: novi sustavi za pomoć omogućuju drugu razinu automatizirane vožnje
Ergonomski: novi kokpit s dodirnim zaslonima u boji veličine do 10 inča
Karakterističan: dizajn prednje i stražnje strane tipičan za Opel
Raznolik: 30 varijanti, do 17 m 3 prostora za teret i nosivost do dvije tone
Praktičan: ulaz i kretanje bez ključa, induktivno punjenje za pametni telefon, klupa za
jelo i rad
Rüsselsheim. Novi Opel Movano spreman je za sve zahtjevne terenske uvjete radnog
života koji ga čekaju. Sa širokim izborom stilova karoserije, do 17 m 3 prostora za teret i
nosivosti do dvije tone, najveći među laganim gospodarskim vozilima (LGV) branda s
munjom oduvijek je bio impresivan. Novi Movano zadržao je sve vodeće kvalitete u klasi, a
povrh toga dodane su neke nove, kao što su napredni sustavi za pomoć vozaču koji prvi
put omogućuju automatiziranu vožnju razine 2. No, prije svega, Opel novim modelom
Movano Electric koji bez lokalnih emisija nastavlja svoju strategiju elektrifikacije – s većom
snagom i duljim dosegom vožnje. Novi električni transporter pokreće iznimno jak električni
motor snage 200 kW / 270 KS i okretnog momenta od 400 Nm. Zahvaljujući novoj bateriji
od 110 kWh, novi Movano Electric može prijeći i do 420 kilometara (WLTP 1 ) bez
zaustavljanja za punjenje. On je sposoban i pouzdan partner čak i na duljim putovanjima.
Dodatnu svestranost pruža utičnica na ploči s instrumentima od 230 V koja omogućuje
napajanje ili punjenje električnih uređaja.
Unutrašnjost vozila usmjerena je na povezivanje, ergonomiju i udobnost. Redizajnirani
kokpit sadrži sustave za informiranje i zabavu sa zaslonom na dodir u boji veličine do 10
inča. Moguće je bežično punjenje pametnog telefona kao i upotreba značajke ulaza i
pokretanja bez ključa. Svestrana “Eat & Work” klupa (dostupna kao opcija) može se
upotrijebiti i kao radna površina. Sagledan izvana, ističe se novi i moderni karakter Movana
koji je usmjeren na budućnost. Njegov osvježeni dizajn prednje i stražnje strane tipičan je
za brand, ali nudi dodatnu mogućnost LED prednjih svjetala.
Damir Domitran, direktor Opela u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini: „Novi Opel Movano
savršen je dodatak voznom parku i sposoban je savladati zahtjevne uvjete korištenja. Novi
Movano Electric ne zahtijeva kompromise, nudi još više snage i veći doseg vožnje nego
prije. Uz to, u novom je Movanu dostupna automatizirana vožnja razine 2, što je prava
svijetla točka ovog segmenta. To su prednosti zbog kojih će svaki vozni park koji sadrži
Movano biti spreman za budućnost.”
Novi Movano Electric: doseg do 420 km (WLTP 1 ) i brzo punjenje od 150 kW
Novi Opel Movano ima prikladan pogon za svaki korisnički profil. Kao vozilo bez lokalnih
emisija, Movano Electric postavlja standarde, od motora sve do baterije. Električni motor
Opel Movana isporučuje snagu od 200 kW / 270 KS. Maksimalni okretni moment dostupan
prvim pritiskom papučice gasa povećao se s 260 Nm na 400 Nm – što znači da Movano
Electric može snažno ubrzati iz mirovanja čak i pod punim opterećenjem te može putovati
brzinom i do 130 km/h. Baterija od 110 kWh omogućuje doseg vožnje do 420 km (prema
WLTP-u 1 ).
Ovisno o njihovim željama, vozači koji voze Movano Electric mogu birati između tri načina
vožnje za najpovoljnije performanse i doseg. „Normalni” (ograničen na izlaznu snagu od
160 kW), „ekološki” za optimizaciju dosega (120 kW) i „snažni” način za najveće
performanse (200 kW). Vozači mogu postaviti i četiri razine rekuperacije energije pri
kočenju upotrebnom ručica na upravljaču.
Novi Movano Electric ima trofazni ugrađeni punjač od 11 kW za punjenje izmjeničnom
strujom u svojoj standardnoj opremi. To je i prvi Opel s opcijom punjenja istosmjernom
strujom do 150 kW. Na javnoj stanici za brzo punjenje potrebno je samo 55 minuta da bi se
napunilo 80 % kapaciteta baterije.
Još jednu praktičnost pruža i opcija nove, dodatne utičnice od 230 V. Na jednostavan način
omogućuje punjenje uređaja poput prijenosnih računala, baterija električnih alata, tableta i
drugih uređaja male snage za koje je potreba struja snage do 150 W. Utičnica se prigodno
nalazi na središnjem položaju ploče s instrumentima i lako je dostupna osobama na
prednjim sjedalima.
Vodeći izbor u klasi: električni pogon s baterijom, pogon na vodikove ćelije ili
dizelski pogon
Novi Opel Movano prednjači po pitanju alternativnih pogona: 2024. godine Opelov najveći
LGV bit će dostupan po prvi put i kao Movano HYDROGEN za one koji žele prelaziti velike
udaljenosti bez lokalnih emisija, a uz brzo punjenje. Vozilo s inovativnim pogonom na vodik
ima doseg do 400 km (WLTP 1 ) i može se napuniti vodikom u približno samo pet minuta.
Tri vrlo učinkovite turbo-dizelske jedinice upotpunjavaju postavu pogona. Izlazna snaga
motora može iznositi 88 kW / 120 KS, 103 kW / 140 KS ili 132 kW / 180 KS i, ovisno o
izlaznoj snazi, može se kombinirati s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa.
Uz aerodinamična poboljšanja na karoseriji ovi pogoni smanjuju potrošnju goriva za 9 % u
odnosu na prijašnje motore, što Movano čini najboljim po pitanju učinkovitosti goriva i
emisija CO 2 .
Pionir: novi sustavi za pomoć omogućuju automatiziranu vožnju razine 2
Novi Movano prednjači i po pitanju sustava za pomoć vozaču. Električni servoupravljač
automatski prilagođava sustav za pomoć brzini vozila. To povećava razinu udobnosti u
vožnji pri većim brzinama i kretanje gradom čini ugodnijim iskustvom. Električna parkirna
kočnica uključuje se prekidačem na ploči s instrumentima lijevo od upravljača.
Uz prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje na frontalni sudar uz kočenje u slučaju
opasnosti i upozorenje na bočni mrtvi kut, sada postoje i novi sustavi poput upozorenja na
umor, pomoć za ostanak u traci, automatski tempomat s funkcijom „Stop & Go”, senzori za
parkiranje od 360 stupnjeva, pomoć pri parkiranju i digitalni retrovizor koji dodatno
poboljšava vidljivost u svim smjerovima. Ukupno 22 sustava za pomoć i elektronička
sustava za pomoć olakšavaju vožnju i manevriranje.
U kombinaciji s prilagodljivim tempomatom s funkcijom „Stop & Go”, pomoć za ostanak u
traci i pomoć u prometnim gužvama omogućuju Movanu da upravlja, koči i ubrzava
samostalno pri brzinama do 30 km/h, primjerice u sporom prometu, pod uvjetom da
vozačeve ruke cijelo vrijeme ostanu na upravljaču. To znači da po prvi put u svojoj
uspješnoj karijeri Movano nudi mogućnost automatizirane vožnje razine 2.
Povezan, organiziran, svestran: novi, najsuvremeniji Movano kokpit
Novo okruženje vozača Movana najsuvremenije je, svestrano, a ujedno i ugodno. Kokpit
najvećeg Opelovog LGV-a sveobuhvatno je redizajniran tako da je još više ergonomski i,
prije svega, bolje povezan. Sve najbitnije informacije sada mogu biti prikazane na potpuno
digitalnom centru za informiranje vozača veličine 7 inča koji je u boji i koji se može podesiti.
Na njemu se može prikazati i 3D karta navigacijskog sustava.
Novim sustavom za informiranje i zabavu te navigacijskim sustavom moguće je
jednostavno upravljati putem zaslona na dodir u boji veličine 10 inča, koji se nalazi na
sredini na vrhu središnje konzole. Kompatibilni pametni telefoni mogu se bežično povezati
sa sustavom za informiranje i zabavu putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto.
Navigacija je moguća upotrebom trodimenzionalnih navigacijskih karata TomTom ® .
Najbitnijim funkcijama moguće je upravljati značajkom prepoznavanja prirodnog glasa.
Polica na središnjoj konzoli za induktivno punjenje pametnih telefona osobito je praktična
za dostavljače i druge profesionalce koji često upotrebljavaju mobilne telefone za posao.
Svestranost je najvažnija značajka novog Movana, ne samo po pitanju širine izbora
njegovih varijanti ili opcija za teretni prostor, već i po pitanju interijera.“Eat & Work” klupa
kao dodatna mogućnost čini kokpit ergonomskim upravljačkim centrom. U samo nekoliko
jednostavnih koraka sjedalo pored vozačeva može se pretvoriti u pomičnu, praktičnu radnu
površinu, primjerice za prijenosno računalo. Na taj način Movano može postati pravi
mobilni ured. Sjedalo se može pretvoriti i u maleni stol s držačem čaše – idealno rješenje
kada dođe vrijeme za kratki predah. Uz zaključavanje i sustav za pokretanje bez ključa
(„ulaz i kretanje bez ključa”) vozač više ni ne mora vaditi ključ iz džepa da bi otvorio,
pokrenuo ili zaključao svoj Movano.
Spreman na sve: izbor stilova karoserije bez premca
Novi Movano ističe se i po pitanju širine izbora stilova karoserije. Četiri duljine vozila, tri
različita međuosovinska razmaka i tri različite visine te verzije furgona i kipera, odnosno
verzije s platformskom šasijom, dvostrukom kabinom i tovarnim prostorom s niskim dnom
omogućuju bezbroj konfiguracijskih opcija kako bi svaki korisnički profil pronašao
odgovarajuće rješenje. U isto vrijeme Opelov najveći LGV ne odriče se svoje nosivosti ili
prostora za teret. Movano Electric ima nosivost do 1500 kg, dok je nosivost dizelske verzije
do dvije tone, a zahvaljujući praktičnoj lokaciji baterije u podvozju, prostor za teret i dalje
obuhvaća do 17 m 3 . Movano Electric također je pogodan za mnogobrojne prerade. Novi
Movano, Movano Electric i Movano HYDROGEN u budućnosti bit će idealni, učinkoviti
partneri po pitanju uštede resursa za zahtjevne terenske uvjete. Opel će uskoro početi s
narudžbama za Movano i Movano Electric.