Citroen je potvrdio da će 17. oktobra održati zvaničnu promociju novog električnog modela e-C3, uz napomenu da je to istorijski trenutak koji označava uzbudljiv početak nove ere za tu marku.
Francuski brend ovaj model opisuje kao pristupačan električni automobil proizveden u Evropi, sa kojim Citroen predstavlja i svoj novi identitet.
Električni automobil će se proizvoditi u fabrici Trnava u Slovačkoj i imaće početnu cijenu manju od 25.000 evra, bez podsticaja.
Novi električni Citroen e-C3 će usvojiti platformu koja je više fokusirana na troškove od mnogih njegovih kolega Stellantis Grupe i imaće koristi od cjenovne strukture “fer dogovora”.
Krajnji rezultat, tvrdi izvršni direktor Tjeri Koskas, jeste početna cifra koja bi trebalo da bude manja od pomenutih 25.000 evra.
“Smatramo to prodorom na tržište”, rekao je Koskas. “Mislimo da na lansiranju neće biti još nekog automobila koji nudi svoja tri glavna atributa – napravljen u Evropi, pravi automobil sa svim karakteristikama koje kupci očekuju, i ispod 25.000 evra.”
Koskas je otkrio da će novi e-C3 imati više od 300 km dometa (neki izvori preciziraju da se radi o 320 km) i da će biti dugačak “oko četiri metra” – tako da bi trebalo da ima slične dimenzije kao postojeći C3. On je rekao da će automobil biti zasnovan na Stellantisovoj “Smart Platformi” – troškovno fokusiranoj evoluciji postojeće CMP i e-CMP arhitekture koja se do sada koristila samo u Indiji i Južnoj Americi. “Ovo je jedan od glavnih razloga zašto smo u mogućnosti da imamo takvu cijenu”, kaže Koskas. “Smart Platforma je izuzetno dobro optimizovana i veoma konkurentna.”
Nisu objavljeni zvanični detalji o kapacitetu baterije ili performansama, ali neki mediji nezvanično pominju da će e-C3 imati elektromotor sa 60 kW/82KS ili 80 kW/109KS, kao i Svolt baterije od 40 kWh ili 50 kWh.
Očekuje se da će novi C3 dobiti i verziju sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem, a to će po svemu sudeći biti 1,2 litarski PureTech benzinac.
Stellantis pozicionira Citroen kao jednu od svojih glavnih odbrana protiv brzo šireće liste kineskih proizvođača koji uvode jeftinija električna vozila u Evropi.
Ovaj cilj je vezan za ambicije za Citroenovu prodaju; brend želi da se njegov udio na evropskom tržištu poveća na pet odsto (za četvrtinu više nego što je postigao 2022.), a da 30 odsto automobila koje prodaje na globalnom nivou bude van Evrope, uključujući Bliski istok, Južnu Ameriku, Indiju, Tursku i Afriku.
Prodaja Citroena e-C3 počinje u prvom kvartalu 2024. Kasnije tokom sljedeće godine, trebalo bi da mu se pridruži i nasljednik C3 Aircrossa.
(Autoblog.rs)