EU je predstavila radikalne promjene u vezi s vozačkim dozvolama koje mogu imati značajan uticaj na starije vozače, kao i vlasnike težih automobila.
Novi nacrt predloga, koji je predstavljen od strane izvestiteljke Evropskog parlamenta, Karime Deli, podigao je veliku pažnju javnosti. Postoji zabrinutost da bi predložene izmjene mogle najviše da utiču na starije vozače i početnike.
Prema prijedlogu, vozači koji su stariji od 60 godina trebalo bi da obnove svoje dozvole svakih sedam godina, dok bi oni preko 70 godina to morali da čine svakih pet. Za one koji su prešli 80 godina, obnavljanje bi bilo potrebno svake dve godine uz obavezne medicinske provere i dodatnu edukaciju.
Ali to nije sve, vlasnici težih automobila, kao što su SUV-ovi, pikapovi i dostavna vozila, takođe će osjetiti promjene. EU namjerava da uvede novu B plus kategoriju dozvole za automobile koji teže više od 1,8 tona. Ova odluka dolazi zbog percepcije da teža vozila često učestvuju u sudarima više nego lakši automobili. Da bi stekli ovu dozvolu, vozači će morati da polažu novi ispit, a pravo polaganja imaju samo osobe koje su starije od 21 godine, piše Politika.rs.
Dodatno, mladi vozači bi mogli biti pod strožim pravilima, posebno kada je u pitanju vožnja u noćnim časovima. Izvjestiteljka Deli predlaže da se uvedu ograničenja brzine za novopečene vozače, a državama članicama savjetuje da postave striktnija pravila za vožnju između ponoći i šest ujutro.
Osnovni razlog za ovu reviziju je želja EU da smanji broj smrtnih slučajeva na putevima. Prošle godine zabeleženo je 20.000 smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama unutar EU, a cilj je da se taj broj smanji na nulu do 2050. godine.
Konačno glasanje o ovom nacrtu predloga zakazano je za kraj 2023. godine.