x

BMW debituje s "Neue Klasse" u vidu električne serije 3 2025. godine

Aktuelna generacija BMW-a serije 3 (G20), u proizvodnji je od kraja 2018., i tek treba da prođe kroz redovnu restilizaciju. Ipak, novi izvještaji već šalju signale o nasljedniku.

Mada će buduća revidirana verzija iznjedriti električnu varijantu, ona će počivati na istoj CLAR platformi kao i konvencionalno pogonjeni model. Serija 3 bazirana na namjenskoj električnoj platformi bi trebalo na scenu da stupi 2025.

BMW će Neue Klasse arhitekturu inaugurisati sa serijom 3 nulte emisije, interno poznatom kao "NK1". Dotični model neće zamijeniti standardni, jer će sportski sedan iz Bavarske ući u još jednu generaciju s benzinskim i dizel motorima, što će kompaniji omogućiti da pokrije ponudu, na isti način kao što to Porsche radi s električnim Macanom.

Razvijen od prvog dana striktno kao elektromobil, serija 3 bez motora s unutrašnjim sagorijevanjem će imati duže međuosovinsko rastojanje, što će enterijer učiniti značajno prostranijim u poređenju s tradicionalnim modelom. Električni novajlija će biti dostupan s jednim motorom i zadnjim pogonom, kao i u verziji s dva motora i xDriveom.


"Elektrocentričan dizajn" je navodno u planu, vjerovatno s primjetno manjim prednjim i zadnjim prepustima, da bi se maksimizovalo međuosovinsko rastojanje i isporučila poboljšanja u smislu paketa koji se očekuje od jednog elektromobila. Da bi se neutralisala povećana masa, BMW planira obilnu upotrebu aluminijuma u kombinaciji sa "kavez" strukturom karoserije od ugljeničnih vlakana i CFRP-om za neke komponente.

Detalji u vezi s kabinskim prostorom su ograničeni za sada, ali izvještaj kaže da je BMW fokusiran na ekološki podoban enterijer s recikliranim materijalima, koji su najavljeni kroz i Vision Circular koncept, koji je debitovao na IAA u Minhenu. U izvještajima se trenutno spominje samo limuzinska varijanta, ali je samo pitanje kada će u ponudi biti i Touring bez SUS motora.


BMW nove elektromotore razvija unutar kuće, a za njih ide priča da su moćniji i efikasniji od ovih koji se trenutno koriste. Brzo punjenje će ići do 350 kW, dok se maksimalna autonomija procijenjuje na preko 700 kilometara, kada je o električnoj trojci" riječ, prenose vrele gume.

Šef istraživanja i razvoja BMW-a, Frank Veber, već je sugerisao da će "Neue Klasse" platforma biti konstruisana za performantne modele, tako da očekujemo i M3 EV.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.