x

Citroenova suptilna elektrifikacija

Francuska marka polako, gotovo neopaženo, ide ka potpuno elektrifikovanoj gami.

Još u vrijeme dok je postojala PSA grupacija, rukovodstvo te kompanije dalo je prostor brendovima unutar grupe da samostalno odrede tempo i način elektrifikacije.

U Citroenu su odabrali nešto drugačiji put od ostatka konkurencije. C5 Aircross se već neko vrijeme nudi i kao plug-in hibrid, a takav pogonski sklop imat će i C5 X kada naredne godine stigne na tržište.

Kada su stvarali novu generaciju modela C4, u Citroenu su riješili da izbjegnu upotrebu EMP2 platforme, predviđene upravo za C i D segment, jer je ona omogućavala samo plug-in hibridne izvedbe. Umjesto toga, riješili su da uzmu CMP arhitekturu, namijenjenu subkompaktnim vozilima i rastegnu je do maksimuma.


Tako su dobili osnovu za aktuelni C4, koji je jedan od rijetkih modela u svojoj klasi sa SUS i EV verzijom. Šta više, električno izdanje je poprilično popularno kod kupaca, i prema zvaničnim podacima ove godine ima udio od oko 20 odsto u ukupnoj prodaji ovog vozila u Evropi.

Tu je i maleni Ami, koji suštinski i nije automobil. Nakon penzionisanja dua C1/108, Peugeot je ostao bez ponude u A segmentu, ali ne i Citroen, koji je još ranije ponudio Ami, kao interesantan električni četvorocikl.


Pored toga, "evron" ima i električna izdanja modela poput Berlinga, Jumpyja, SpaceTourera. Jedino što nedostaje za potpuno elektrifikovanu gamu jeste dvojac iz B segmenta.

Trenutno, ni C3, a ni njegov "brat na štulama" C3 Aircross nemaju u ponudi baterijske verzije. To bi trebalo da se promjeni sa smjenom generacija, jer će nove iteracije biti smještene na već pomenutu CMP platformu, koja će im omogućiti električne varijante, prenosi AutoRepublika.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.