x

Debitovao izdignut kupe Škoda Enyaq iV

Djeluje da je tokom posljednjih četvrt vijeka došlo do ozbiljnog preklapanja riječi Škodi i liftbek, i to u tolikoj mjeri da bi mnogi mogli pomisliti da su u pitanju sinonimi. Pa opet, nismo dosad vidjeli opredjeljenje Škode ka ovakvom izvođenju u segmentu krosovera.

To nisu čak ni kineski modeli Kodiaq GT i Kamiq GT, iako imaju padajuću liniju krova, ipak su karavani.

Juče je i ovdje došlo do promjene pa smo tako doživjeli da vidimo Škodin prvi kupeoliki liftbek. U pitanju je električni automobil koji će nositi ime Enyaq Coupe iV.

U stvari, ovdje se radi o masovno proizvedenom derivatu ranih konceptnih automobila Vision E i Vision iV, čiji izvorni oblik "fura" istu liniju krova. Iako je serijska verzija baterijskog vozila s oznakom Škoda Enyaq iV inicijalno debitovao kao tradicionalni karavan, u kupe varijanti posjeduje jedinstveni gornji dio školjke.

Ali istovremeno on i dalje nije niži od klasičnijeg brata, već je s visinom od 1.622 mm, za šest milimetara viši od njega. Novo obličje školjke je donijelo i za 14 milimetara impresivniju dužinu, pa novajlija tako mjeri 4.563, dok je širina na koti od 1.879 mm. Taj gabarit nije izmijenjen s kupeizacijom liftbeka, a isto važi i za distancu između prednje i zadnje osovine koja je ostala na 2.765 mm.

Dio serijski konfigurisane varijante Coupe jeste i panoramski krovni otvor, a kupeoliki Čeh će se izdvojiti i po tome što se oslanja na naplatke promjera 19 inča, umjesto osamnaestica koje koristi obični krosover s ovim oznakama. Međutim, ako poželite da uz ovaj liftbek dobijete i laserske farove kao i lažnu masku hladnjaka (samo hladnjak nedostaje, nije maska stvarno lažna) sa 131 LED lampicom, morat ćete da se dodatno finansijski isprsite. Ovo ne važi samo za najmoćnije izvođenje, ono s naljepnicom RS.

Zapremina prtljažnika, ona ispod linije ramena je smanjena sa 585 na 570 litara, dok je granica koja dijeli peta vrata od ostatka donje zone karoserije vidno izmještena naviše u odnosu na donorski karavan, pa je to uslovilo i preseljenje mjesta za registarsku tablicu, pa ona ovdje neće kao kod običnog karavana biti na petim vratima, već na odbojniku ispod.


Izgled putničke kabine nije inoviran s izmjenama u stilu školjke, ali je kupeolika varijanta lišena prisustva ekrana multimedijalnog sistema dijagonale od deset inča, koji je inače dio standardne konfiguracije regularnog karavana. Umjesto njega, po sredini centralne konzole, izdiže se jedinica od 13 inča.

Virtuelni instrumentacioni klaster nudi dijagonalu od skromnih 5,3 inča, ali se uz naknadu može dobiti projekcioni ekran opremljen kompleksom takozvane proširene realnosti. Kupci će birati između nekoliko ponuđenih modifikacija enterijera uključujući i onu s kožnim presvlakama i ekstraktom dobijenim iz maslinovog lišća, vunom ili materijalom dobijenim iz recikliranih plastičnih flaša.

Elegantnija silueta će prijati nečijem oku, dok će se neko možda i gaditi, ali koeficijentu otpora vazduha je sigurno promjena prijala. Umjesto koeficijenta od Cd 0,255 kod bazičnog izvođenja došli smo do osjetno boljih 0,234. Ali, ona verzija s oznakom Enyaq Coupe RS iV (automobil koji na slikama ima zelenu karoseriju) i branicima siledžijskog stila, brojka je ipak viša (0,248).

U svakom slučaju, unapređenje na polju aerodinamike je svakako prijalo i podatku koji otkriva autonomiju vozila. Najpotentnija varijanta po ovom pitanju, u skladu sa "Svetim pismom" WLTP se šepuri s dometom od 545 km, umjesto karavnskih 534 kilometara.

Uobičajeni Enyaq iV je ponuđen u pet modifikacija, ali će Coupe na tržište stići u samo četiri varijante, a paleta neće obuhvatiti izvođenje koje bi bilo jednostavnije od onog s oznakom "50". Shodno tome, uvodni Enyaq Coupe 60 iV nudi zadnji pogon s električnim motorom koji isporučuje 179 konjskih snaga i trakctionom baterijom kapaciteta od 62 kWh.

Ako krenemo naviše kroz asortiman, doći ćemo do izvođenja Škoda Enyaq Coupe 80 iV, a on se oslanja ne samo na moćniji agregat od 204 konjskih snaga, već i na veći bateriju (82 kWh). Ujedno, ovo je varijetet s najvišom ponuđenom autonomijom.


Sljedeća u nizu verzija je ona koja nudi pogon na sve točkove i koja nosi naziv Škoda Enyaq Coupe iV 80x. Snaga dva električna motora ovdje raste na ukupno dostupnih 265 "konja". Da odmah kažemo da je ovdje pomenuta cifra ograničena softverskim putem, jer prednji motor može razviti 102 "konja", dok zadnji isporučuje ranije spomenuta 204 "grla".

Kako bilo, najviših 306 konjskih snaga je dostupno samo u najprestižnijem izdanju i ono se zove Enyaq Coupe RS iV. Ovako koncipiran krosover leži na 20-inčnim felgama i nudi sniženo ogibljenje sa sportskim ambicijama (za 15 milimetara je bliže tlu u prednjem delu SUV-a, dok je nazad ta brojka 10 mm). Ovakav SUV do „stotke“ stiže za 6,5 sekundi, kada krene iz mjesta.

Za razliku od modifikacija s početka palete, ovdje je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h umjesto na 160 km/h. Uzgred budi rečeno, adut Čeha s naljepnicom RS još uvijek nije uvedena u prodaju modela Enyaq, iako je najavljena od starta. Zato sada Škoda smatra da je ovaj krosover, prvi električni RS u gami.

Kupeoliki krosover će se pojaviti na tržištu Starog kontinenta tokom proljeća. Originalni Enyaq je isporučen u tiražu od 44.700 primjeraka tokom 2021. godine. U smislu ostvarenih prodajnih rezultata, on i dalje kaska za blizanačkim modelom s oznakom Volkswagen ID.4 jer je njemački adut dospio do 51 hiljade kupaca u Evropi, a isto se može reći i za "ugljeno-vodoničnu" Škoda Kodiaq jer je ona 58 hiljada prodata na tlu našeg kontinenta.

Sada, kada je debitovala i kupeolika modifikacija, očekivano je da električni Enyaq bude sposoban da se po prodajnim postignućima približi Kodiaqu, prenosi AutoRepublika.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.