x

Ford planira da prikaže "Model T električnih automobila"

Svima nam je poznato da je Ford Model T bio četvorotočkaš koji je modernizovao automobilsku industriju. Iako naravno nije bio pionir, Model T je postao prvi masovno proizvedeni i pristupačni automobil, i tokom devetnaestogodišnje istorije je prodato preko 15 miliona jedinica. U jednom momentu, svaki drugi automobil na svjetskim putevima je bio Fordov velikan.

Drugi najveći američki gigant sada želi da razvije i "Model T" među električnim vozilima. Riječ naravno nije o modernom izdanju takvog automobila već o pristupačnom električnom vozilu za šire narodne mase, koje će biti jednako uspješno kao i Model T početkom proteklog vijeka.

U nedavnom razgovoru sa novinarima redakcije Wards Auto, novi predsjednik kompanije Džim Farli je izjavio da Ford nema u planu proizvodnju električnih vozila s cijenama preko 100.000 dolara. Proizvođač je nedavno započeo proizvodnju svog prvog masovno proizvedenog vozila na struju, pod imenom Mustang Mach E, a njegova cijena startuje od 42.895 najmanjih zelenih novčanica.

Iako su mediji prenijeli vijest da je Mach E prvi serijski električni automobil iz Forda, to zapravo nije istina pošto se model Ranger EV proizvodio od 1998. do 2002. godine. Međutim, ovaj pikap kamionet nikada nije bio pretjerano popularan kod kupaca i tokom pet godina je prodato tek 1.500 jedinica.

Farli je dodao da će većina budućih vozila na struju, koja će biti proizvedena od strane Forda, koštati između 20.000 i 70.000 američkih dolara, što je zapravo izuzetno niska brojka u poređenju s onom iz kompanija kao što su Tesla, Mercedes i Porsche.

Ali, za razliku od spomenutih rivala, Ford plan se orijentiše na komercijalnu ponudu, pa će tako električni kombi Transit debitovati već ovog mjeseca, a pikap kamionet F-150 nešto kasnije. To ne znači da će se Ford zaustaviti na njima, i do 2025. godine bi trebalo da nudi električnu verziju većine svojih modela.

Postavlja se samo pitanje kako će američki gigant napraviti toliko jeftino električno vozilo koje bi prosječan "Jenki" mogao da priušti. Čak i model EcoSport, koji je danas najjeftiniji Ford "preko bare", košta više od toga, pa nema sumnje da je pred Farlijem izuzetno težak posao.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.