x

Koja je maksimalna nadmorska visina do koje je stiglo jedno vozilo?

Za vrhunske terence se kaže da mogu i tamo gdje se ne može pješice, a ova vozila su doslovno pokazala gdje su granice kad je u pitanju nadmorska visina.

Nakon što smo doznali do koje visine se može uspjeti jedno električno vozilo, s druge strane svijeta dolazi vijest o novom dostignuću. Dok je električna Kona vozila Tibetom, dva klasika iz Mercedesa osvajala su najviši aktivni vulkan na svijetu.

Radi se o vulkanu Ojos de Salado u Čileu, koji se propinje do 6893 metara u visinu. Čileanski istraživači su pritom bili na zadatku i morali su na četiri strateška mjesta postaviti radiostanice. Radi se o kampovima smještenima na usponu, a najviši je na 6100 metara nadmorske visine. Jedan od Unimoga tu nije stao, nego je krenuo na obaranje svjetskog rekorda. Dosegao je visinu od čak 6694 m.

Iako su ova vozila izuzetno sposobna, a vole ih svi, od istraživača do vojske, bile su potrebne posebne modifikacije. Osim izmjena na karoseriji i ugradnje posebnih guma, Mercedesov specijalni odjel je ugradio i sustav aktivnog balansa težišta masa. Motor je ostao standardan, 5.1-litreni četiricilindarski turbodizelaš koji u najsnažnijoj izvedbi daje 231 KS i 900 Nm. Unimog je srušio prethodni rekord, koji je držao Suzuki Samurai. Postavljen je 2007. godine, također na Andama, a rezultat je iznosio 6688 metara. Recimo i kako Guinness još nije potvrdio ovaj rekord, piše Index.hr.

Podsjetimo, Unimog, ili Universal-Motor-Gerät, nastao je 1951. godine i od tada se proizveo u preko 300.000 primjeraka. Kroz generacije Unimog je ispunjavao zadaće prijevoza, kojekakvih građevinskih radova, ekspedicija, agrikulture, vatrogastva i podrške vojnim potrebama.

Kao vrhunac u povijesti ovog vozila 2005. godine stiže Black Edition u režiji Brabusa (6,4; 286 KS/1.100 Nm). Posljednja generacija predstavljena je 2002. godine u tri osnovna izdanja, a posljednji redizajn se dogodio 2013. godine. O polivalentnosti vozila najbolje govori podatak kako Unimog može prihvatiti preko 170 različitih priključaka.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.