x

EGZOTIKA BEZ PREMCA

Mercedes-Benz: 300 SLR Uhlenhaut Coupe nema cijenu

U tvorničkom muzeju Mercedes-Benza pored ostalog „spavaju“ i dva primjerka modela 300 SLR Uhlenhaut Coupe za koje u njemačkom automobilskom magnatu kažu da nemaju cijenu.

Mercedes-Benz je 1955. godine dominirao u višesatnim trkama s modelom 300 Sport Light-Racing (SLR), a u nastojanju da dokazano dobar trkaći automobil naprave još boljim u kompaniji su odlučili da prerade dvije postojeće šasije W196S i pretvore ih u zatvorene Coupe verzije na kojima će biti karakteristična „gullwing“ vrata.


Planove za nove trkaće automobile koji su svoje premijerne nastupe trebali imati 1956. godine pokvarila je stravična nesreća na trci izdržljivosti 24 sata Le Mansa u kojoj je zahuktali Mercedes 300 SLR kojim je upravljao Francuz Pierre Levegh nakon nesretnog izlijetanja sa staze usmrtio 83 i povrijedio oko 180 gledalaca. Među poginulima je bio i francuski vozač, a u Mercedesu su taj dan odlučili da se povuku iz svijeta automobilskih trka, što je trajalo sve do 1989. godine.


Zajedno s odlukom o povlačenju prekinute su i sve dalje aktivnosti oko razvoja trkaćeg modela 300 SLR Coupe. Jedan od dva prototipa dugo je kao svoj službeni automobil koristio šef razvojnog odjela Rudolf Uhlenhaut, zbog čega je automobil kasnije nazvan 300 SLR Uhlenhaut Coupe.


U automobil koji se mogao koristiti na javnim cestama Mercedes je ugradio 8-cilindarski motor čija je radna zapremina povećana sa 2,5 na tri litra, a derivat motora iz tadašnje Formule-1 W196 raspolagao je s 302 konjske snage. 


S maksimalnom brzinom 290 km/h 300 SLR Uhlenhaut Coupe bio je najbrži cestovni automobil tog vremena, a prema pričama svjedoka Rudolf Uhlenhaut je jedne prilike razdaljinu između Minhena i Štutgarta (220 kilometara) prešao za sat vremena.


Iako mnogi poznavaoci rijetke automobilske klasike smatraju da bi oba primjerka na aukcijama ostvarenom cijenom oborila sve dosadašnje rekorde, u Mercedesu nemaju namjeru prodavati svoje vrijedne raritete.


(Klix)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.