x

Njemačka uskoro daje "zeleno svjetlo" za javnu upotrebu robotaksija

Njemačka automobilska industrija je apelovala na zakonodavce da ubrzaju formiranje regulative koja bi mogla da posluži kao međunarodni nacrt za autonomna taksi vozila i autobuse.

Kabinet kancelarke Angele Merkel je 10. februara iznio prijedlog zakona kojim bi se omogućilo da autonomna vozila nivoa 4 operišu na javnim putevima u definisanim oblastima, počev već od sljedeće godine.

"Želimo autonomne automobile i buseve, koji voze putnike ka njihovim destinacijama po želji, a zatim se parkiraju u svojim garažama", rekao je njemački ministar saobraćaja, Andreas Šojer.

VDA, koja predstavlja interese njemačkih proizvođača automobila i dijelova, kaže da će ova regulativa, ukoliko prođe, pomoći industriji da ojača na međunarodnom planu u trci razvijanja visokoautomatizovanih vozila.


Dok kompanije poput Volkswagena i Daimlera nemaju vozila te vrste spremna za serijsku prozvodnju, one se nadaju da će im pogodan regulatorni ambijent pomoći da dizajniraju i lansiraju samovozeća vozila, poznata kao robotaksi.

"Znanje i iskustvo koje može da se stekne u Njemačkoj u okviru ovog procesa pruža mogućnost da posluži kao osnova za evropski zakonski okvir i međunarodnu regulativu", saopštila je VDA.


Trenutno, nijedan od glavnih njemačkih proizvođača automobila nema planove koji podrazumijevaju skoro lansiranje autonomnih vozila. Pod vođstvom Ole Kelenijusa, Mercedes-Benz se povukao iz oblasti robotaksija argumentujući taj potez time da ne vidi validan poslovni plan, tako da se prije odlučio za zajedničku investiciju s kompanijom Nvidia u okviru viših nivoa autonomije za konvencionalna putnička vozila, odnosno privatne kupce.

U novembru, VW je imenovao jednog od svojih najboljih inženjera, Kristijana Zengera, na mjesto šefa sektora zaduženog za razvoj autonomne i uslužne vožnje. On je odgovoran za razvoj modela koji će se koristiti u dotičnim flotama, s tim što će softverski sistem doći iz partnerske firme Argo AI.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.