x

Objavljena cijena modela Ora Cat 01 za prvo evropsko tržište

Kineski proizvođač automobila, kompanija Great Wall je nedavno potvrdila da će novi čisto električni heč koji naveliko podsjeća na legendarnu Bubu iz Volkswagena, model Ora Cat 01 postati dostupan za poručivanje na tržištu Velike Britanije, počev već od decembra koji je tako blizu ovom trenutku.

Najavljena je i uvodna cijena noviteta, i ona je na nivou od 25 hiljada britanskih funti, što u "našem novcu" iznosi oko 29,2 hiljade evra. S isporukama bi trebalo da se krene tokom prvog polugođa naredne godine.

Podsjetit ćemo da je na evropskom tlu "kinezomobil" Ora Cat 01 imao premijeru na jesenjem Salonu automobila u Minhenu, gdje se ukazao kao potencijalni rival Volkswagenovom heču ID.3.

Novitet je dug 4.235 milimetara, dok je širina na nivou od 1.825 mm, što će reći da su oba vozila skoro identičnih proporcija, s tim da je kineski četvorotočkaš za skoro 6 hiljada evra pristupačniji od njemačkog.


Novitet iz Kine je utemeljen na novoj električnoj arhitekturi razvijenoj od strane firme Great Wall i pokretan je elektromotorom pričvršćenim na prednjoj osovini. Razvija više od 170 konjskih snaga uz 250 njutn metara obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od nule do 50 kilometara na sat, za manje od četiri sekunde, naveo je konstruktor u novinarskom materijalu.

Kupci će birati da li žele bateriju kapaciteta 48 kWh ili pak onu od 63 kWh, pri čemu veća nudi autonomiju od oko 420 kilometara. Električni sistem novajlije omogućava priključak na brzi punjač od 80 kW, što će reći da je u takvom epilogu, veću bateriju, onu kapaciteta 63kWh, moguće dopuniti i stanja ispražnjenosti do 80 odsto, za svega 50 minuta.

Recept koji su Kinezi ovdje primijenili je jednostavan, i toliko puta viđen u savremenoj automobilskoj industriji. Poput modela Porsche 911 ili onih iz palete ostrvskog Minija, dizajn je izveden u retro stilu, ali uz tehnološka rješenja savremenog doba. Stil je toliko kontroverzan, da je zainteresovao i pravne timove Volkswagena, koji su razmatrali pokretanje eventualne tužbe protiv kineske strane.


Kako bilo, novitet raspolaže brojnim sistemima vozačke asistencije, uključujući autonomno parkiranje, pomoć u održavanju saobraćajne trake, raspoznavanje kontura lica vozača i sistem za detekciju umora šofera. Kupci će uživati u dodatnoj dozi komfora koju pružaju dvanaest ultrazvučnih radara i koktel mnogobrojnih kamera postavljenih na karoseriju. Sve tako pribavljene informacije procesuira mikroprocesor najnovije generacije, s oznakom Qualcomm Snapdragon, na koji način je omogućena i poluautonomna vožnja.

U unutrašnjosti se ističu dva ekrana dijagonale od po 10,25 inča. Na jednom se prate vozačke informacije i ta jedinica je direktno pred očima šofera, dok je druga zadužena za prijenos do putnika postavki informativno-zabavnog sadržaja. Oba monitora su spojena u jedinstvenu cjelinu, pa odaju utisak monolitnosti s dijagonalom od 20,5 cola. Uključene su i opcije konektivnosti Apple CarPlay i Android Auto, dok je omogućeno i bežično inoviranje softvera.

Na kraju, kako u Evropi, tako i u Velikoj Britaniji jača pozicija kineskih proizvođača, pa su tako i na ostrvu čuvene marke MG i Volvo u vlasništvu Azijata iz pomenute države, dok je Nio već pokrenuo prodajnu priču u Norveškoj. Sve više su prisutni i ostali proizvođači iz najmnogoljudnije zemlje na svijetu, prenosi AutoRepublika.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.