x

Opasnosti nevezivanja na zadnjem sjedištu

Zakon propisuje vezivanje pojaseva na svim sjedištima gdje su oni ugrađeni, važnije je biti svjestan da je pojas jednako sigurnost.

Prema nedavnim anketama, podaci su poražavajući – na zadnjem sjedištu veže se tek oko 15 odsto ljudi, a pojasom se češće služe žene nego muškarci!

Saobraćajni stručnjaci godinama upozoravaju kako nevezani putnici ugrožavaju u sudaru ne samo sebe, već i vezanog vozača i suvozača. Naime, pojas će vozača i suvozača zadržati na mjestu, a nevezani putnici na zadnjem sjedištu će poletjeti prema naprijed i svom snagom udariti na naslone prednjih sjedala. Time vozač i suvozač riskiraju teške povrede kičme, a nevezani putnici povrede glave.

Sjedala se savijaju već pri sudarima s brzinama od 40 km/h, ako automobil naleti na čvrstu prepreku ili se frontalno sudare, a tek nešto veća brzina ili težina putnika će ga i slomiti. Ono što većina ljudi zanemaruje je jednostavna fizika - činjenica da se tijela nastavljaju gibati kad se vozilo naglo zaustavi.

To je i razlog zašto se roditeljima preporučuje staviti djecu u autosjedalicu, te ih nipošto ne držati u krilu. Naime, pri sudaru nema načina da dijete zadrže u rukama jer tijelo zbog akceleracije postane 30 do 60 puta teže.

Opasno je i kad se dijete stavi u krilo i vežu se oboje jednim pojasom jer tada riskirate da zgnječite dijete težinom svog tijela.

Ljudi se često vežu pojasom "tek toliko" ili "zbog policije" tako ga stave ispod pazuha, a ne preko ramena, kako je propisano. U šokantnijem slučaju, "domišljati" vozači nabave kopču za pojas s drugog automobila i drže ga trajno kako im auto ne bi slao zvučna upozorenja.

Ako dođe do sudara, tijelo će trznuti prema naprijed te se mogu zadobiti teške povrede kičme i koljena. Velika je vjerovatnoća i da će nevezani putnici pri prevrtanju ispasti iz vozila, što višestruko povećava rizik od ozbiljnih povreda ili smrti. Uz sve navedeno, razmislite vrijedi li riskirati - vezanje traje dvije sekunde, a bukvalno spašava život.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.