x

Otkriveno koliko košta zamjena baterije na Teslinu Modelu 3

Jedan od najvećih strahova koje vlasnici električnih automobila imaju jest koliko košta nova baterija koja ih napaja.

Kod klasičnih vozila s unutrašnjim sagorijevanjem, kad govorimo o bateriji, zapravo govorimo o akumulatoru, koji i kad se potroši, relativno se jednostavno i brzo mijenja uz ne pretjerano velik trošak, prenosi portal zimo.dnevnik.hr

Međutim, kod električnih vozila, njihova najskuplja komponenta jest upravo sama velika baterija. Dok proizvođači električnih vozila nude velikodušne garancije na svoje automobile kako bi pomogli u olakšavanju tog straha, cijena zamjene baterije na tim vozilima izvan tog garantnog roka vrlo brzo prerasta u noćnu moru.

Posve konkretno, zamjenska baterija za Teslin Model 3 košta 16.000 dolara, piše Current Automotive, pozivajući se na račun iz Tesle koji su objavili.

Naglašavaju da za većinu električnih vozila garancija na bateriju traje najmanje osam godina ili 160.000 prijeđenih kilometara, no isto tako, bateriji se može dogoditi puno toga što ne spada pod garanciju. Garancije pokrivaju tvorničke greške ili mane, no ne i štetu koju vlasnik vozila možda može napraviti na bateriji, svjesno ili nesvjesno.

Račun na koji se Current Automotive poziva vezan je za Model 3 koji je udario podvozjem u veliki kamen. S obzirom na to da se baterija Teslinih vozila nalazi na dnu automobila, udarac ju je oštetio i baterija više nije radila. Taj je automobil bio posve mrtav po dolasku u Teslin servis, a udar kamena kategorizira se kao oštećenje uzrokovano "ostalim vanjskim silama" i ne spada pod garanciju.

Tesline automobilske baterije zapravo nisu samo jedna velika ćelija, već se sastoje od više modula od kojih svaki u sebi ima stotine baterijskih ćelija. Ako jedan modul zakaže, on zapravo može prouzročiti da i ostali moduli zakažu.

Pomalo je bizarno što Tesla, recimo, pod garanciju računa požar na bateriji, čak ako je uzrokovan greškom korisnika, no vlasniku Modela 3, koji je dobio račun od 16.000 dolara za zamjensku bateriju udar u kamen nije uzrokovao požar na bateriji, što bi spadalo pod garanciju.

Jedino rješenje za takvo što jest uzeti najbolju moguću policu osiguranja za vozilo, koja bi barem pokrila većinu takvog troška.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.