x

PONEKAD NISU U FUNKCIJI

Ovo su najopasnije piste za slijetanje aviona na svijetu

Ako vam se čini da je letenje samo po sebi opasno, iznenadit ćete se kada vidite najopasnije aerodrome širom svijeta. Na ove aerodrome mogu sletjeti samo piloti s velikim iskustvom ili oni koji ispunjavaju određene kriterije.

Kada je izgrađen aerodrom na srednjoatlantskom ostrvu St. Helena, u početku je nazvan "najbeskorisnijim" aerodromom na svijetu, jer se slijetanje zbog smjenjivanja vjetra u početku činilo opasnim, piše CNN.

Međutim, ovaj aerodrom danas je u funkciji, ali je u kategoriji C, što znači da piloti moraju biti posebno obučeni da tamo slete. Također, nije jedini aerodrom koji zadaje strah putnicima, ali i pilotima.

Madeira, Portugal

Oni koji idu na odmor na Madeiru znaju da je ostrvo poznato po teškim slijetanjima, a ponekad ona budu i obustavljena. Blizina aerodroma visokom terenu znači turbulencije i čest vjetar.

Pista na otoku Madeira završava na ivici litice s obje strane. Avgeeksima (zaljubljenici u avijaciju) se toliko sviđa Madeira da je aerodrom izgradio platformu pored piste kako bi oni gledali kako piloti daju sve od sebe.

Leh, Indija

Dvadesettreći najviši aerodrom na svijetu ne zvuči previsoko dok ne shvatite da se aerodrom Leh nalazi na nešto više od 3.250 metara iznad nivoa mora.

Okružen planinama, s kratkom pistom, popodne je opterećen jakim vjetrom, što znači da su letovi ograničeni samo na jutarnje sate. Širokotrupni i teški avioni nisu dozvoljeni, a svi piloti koji slijeću ovdje prolaze posebnu obuku.


St Maarten na Karibima

Ne morate biti posjetilac plaže u St Maartenu da biste gledali avione koji slijeću na obližnji aerodrom, društvene mreže su pune snimaka aviona koji slijeću na karipski aerodrom. To je zato što pista završava tik uz plažu, što znači da avioni slijeću tačno iznad plivača.

Iako izgleda zabavno, to je opasna stvar, a jedna žena je 2017. godine stradala od eksplozije mlaznog motora dok je bila na plaži. Za one koji su u avionu, polijetanje je nešto strašnije od slijetanja, budući da se krećete pravo prema planini uzdižući se iznad aerodroma.

Paro, Butan

Paro je jedini međunarodni aerodrom u Butanu, ali samo nekoliko pilota ima dozvolu da tamo slijeće, jer je prilaz težak. Slijetanja su dozvoljena samo u uslovima dobre vidljivosti, jer nema radara.

Nacionalni aerodrom Reagan, SAD

U junu 2021. godine, kada je avion Frontier Airlinesa skliznuo s piste na aerodromu Ronald Reagan u DC-u, jedan putnik je to opisao kao zastrašujuće iskustvo. Međutim, ne morate biti umiješani u incident da biste ovaj aerodrom smatrali opasnim.

Letovi ovdje općenito ne smiju prelaziti 2.010 km u bilo kojem smjeru bez prestanka, u pokušaju da se od obale do obale i prekookeanski promet pošalje na međunarodni aerodrom Washington Dulles, iako postoji 40 izuzetaka za ovo pravilo. Od aviona se traži neobično komplicirano kretanje kako bi se izbjegao ograničeni i zabranjeni zračni prostor iznad osjetljivih orijentira, vladinih zgrada i vojnih instalacija u Washingtonu i okolici te da se pridržavaju nekih od najstrožijih ograničenja buke u zemlji.


Innsbruck, Austrija

Aerodrom u Innsbrucku je poznat po teškom prilazu zbog okolne konfiguracije terena, zbog čega je određenim tipovima aviona slijetanje zabranjeno.

Piloti se moraju probijati preko vrha od blizu 2.400 metara, nositi se s naletima vjetra s planina i u zavisnosti od smjera vjetra, možda će morati čak i naglo da se okrenu da bi manevrirali u poziciju da slete u dolinu.

Lukla, Nepal

Planine, smjenjivanje vjetra i kratka pista, sve to otežava slijetanje na nepalski aerodrom Lukla. Njega često nazivaju najopasnijim aerodromom na svijetu. Kapija Everesta, u planinama Nepala, ima svoju pistu položenu na litici između planina, samo 527 metara od nje, koja završava ponorom.

Da bi pomogao avionima da uspore, aerodrom je čak i nagnut. Nema ni prostora za obilaženje, a ako je avion na završnom spuštanju, mora sletjeti. Ipak, pogledi na planine iz aviona, ali i s piste su nevjerovatni.

St. Helena

Vjerovatno će vas čekati nezgodna vožnja kada slijećete na Svetu Helenu. Smjenjivanje vjetra na aerodromu na litici znači da se avionima daje dobar udarac pri slijetanju. Prvobitno planirana samo za male avione, pista je proširena da primi i Boeing 757.

Aerodrom St. Helena nalazi se na udaljenom ostrvu u južnom Atlantskom okeanu, na britanskoj prekomorskoj teritoriji St. Helena, Ascension i Tristan da Cunha.

Izgradnja piste je završena 2015. godine, a aerodrom je otvoren 2016. godine. Prvi redovni let je odgođen, ali se od maja 2016. godine s njega odvijaju letovi.


(Klix)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.