x

Pet najopasnijih avio-kompanija na svijetu

Portal AirlineRatings.com, koji koristi spektar kriterijuma da utvrdi bezbjednost određene avio-kompanije, napravio je listu onih koje su dobile samo jednu od pet zvjezdica.

Air Koryo

Nacionalna avio-kompanija Sjeverne Koreje jedna je od najnebjezbednijih na svijetu. Za razliku od ostalih na listi, ova kompanija nije imala nijedan pad, također ima IOSA certifikat, koji je internacionalno priznat. Pa, zašto je onda ovako loše ocijenjena? Naime, Air Koryo je dobio zabranu letenja u Europskoj uniji 2006. godine nakon zabrinutosti za njihove avione. Dok je dio njihove flote počeo da ispunjava svjetske standarde, većina letjelica je i dalje zabranjena. Također, avioni koje Sjeverna Koreja koristi su proizvedeni u Rusiji, što im automatski umanjuje ocjenu na AirlineRatins.com.


Blue Wing

Avio-kompanija sa sjedištem u Surinamu. Najviše letova je lokalno, a ima i onih ka Brazilu i Venecueli. Jednu zvjezdicu su zaradili zbog velikog broja nesreća od 2009. godine. Već 2010. zabranjeno im je letenje u Evropskoj uniji, što je uticalo samo na let do Francuske Gvajane, prekomorske francuske teritorije u kojoj važe zakoni Evropske unije. Blue Wing je doživio tri velike nesreće u posljednjih deset godina – 2008, 2009. i 2010. godine. U dvije nesreće su poginuli svi putnici na letu, a treća je rezultirala samo povredama. Avio-kompanija okrivljuje lošu infrastrukturu aerodroma i nemogućnost da slete bezbjedno.

Nepal airlines

Nacionalna avio-kompanija Nepala je lošija čak i od gore navedenih. Ne ispunjavaju ama baš nijedan kriterijum za bezbjedno letenje, a u EU su zabranjeni od 2013. godine zbog velikog broja nesreća. Jedna od njih bila je posebno tragična. Naime, 2000. godine avion se srušio u brdo Džarajakhali, gdje je eksplodirao i odnio živote 22 putnika i tri člana posade. Prije četiri godine poginulo je 18 ljudi, a istraga je pokazala da je uzrok pada nedostatak koordinacije i odgovornosti posade u kombinaciji sa lošim vremenskim uslovima.


Trigana Air

Avio-kompanija se nalazi u Indoneziji, a baš kao i Nepal Airlines, ne ispunjavaju nijedan kriterijum. Zanimljivo je da je 2007. godine EU zabranila sve indonežanske avio-kompanije. Samo nekoliko je u međuvremenu dobilo dozvolu. Ne i Trigana Air, koja je od 2002. godine imala čak 14 velikih nesreća. Deset nesreća je označeno kao „hull loss“, što je termin koji se koristi kada je avion toliko oštećen da popravka ne dolazi u obzir. Najkatastrofalnija je bila 2015. godine kada se avion srušio u ruralnom dijelu Papue, kada je poginulo 49 ljudi i pet članova posade. U pitanju je bila greška pilota.


Yeti Airlines/Tara Air

Letenje iznad Himajala je opasan posao. Još jedna nepalska avio-kompanija našla se na listi. U posljednjih osam godina imali su devet fatalnih nesreća, a uveliko su zabranjeni na prostoru Evrope. Yeti Airlines je vlasnik Tara Aira, a obje se nalaze na listi jer su ispunile samo 3 od 8 najvažnijih kriterijuma, te imaju zajedničku istoriju nesreća i promašaja u sletanju na pistu. Uprkos tome, ove dvije kompanije posjeduju najveću flotu u Nepalu, što ih čini najvećim domaćim prevoznikom. To znači da turisti u Nepalu imaju velike šanse da završe u jednoj od njihovih letjelica.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.