x

ulazak u električnu eru

Predstavljen Mini Cooper SE, domet do 270 kilometara

Iako možda neće imati utjecaj kao i prvi Mini, novi Cooper SE je važan model jer omogućava kompaniji da uđe u eru električnih automobila.

Iz Minija tvrde da se radi o "prvom potpuno električnom premium malom automobilu" koji predstavlja kombinaciju svega onoga što kupci vole kod Minija, ali koji ima električni pogon.

Dizajn je tipičan za Mini i podsjeća na konceptni automobil predstavljen u septembru 2017. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu. Na prednjoj maski se vide svijetložuti detalji, a bočni retrovizori jasno govore da se ne radi o običnom Miniju. Isto vrijedi i za neobične naplatke od legura uglavnom preuzete od koncepta. Nedostatak izduvnog sistema je još jedan znak da automobil nema motor s unutrašnjim sagorijevanjem. Podvozje je uglavnom zatvoreno kako bi se povećala aerodinamičnost.

U srcu Coopera SE je električni motor koji je smješten ispod haube gdje se inače nalazi konvencionalni motor. Razvija 181 KS i 270 Nm obrtnog momenta, a snaga se prenosi na prednje točkove. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,3 sekunde prije nego dostigne maksimalnih i elektronski ograničenih 150 km/h. Litij-jonska baterija od 32,6 kWh je smještena u pod, a jedno punjenje je dovoljno da Cooper SE pređe do 270 km. Port za punjenje je iznad desnog stražnjeg točka, tačno na mjestu gdje je inače otvor za rezervoar. Baterija se napuni do 80 posto za dva i po sata punjačem snage 11 kW, a za tri i po sata do 100 posto. Korištenjem stanice za brzo punjenje do snage do 50 kW baterija se do 80 posto napuni za samo 35 minuta.

Zapremina prtljažnika iznosi 211 litara kao što je slučaj i s trovratnom konvencionalnom verzijom modela. Obaranjem stražnjih sjedišta zapremina se povećava na 731 litar, što je također jednako standardnom Miniju. Ipak, električna verzija je viša za 18 mm kako bi se dobio dodatni klirens potreban zbog baterije ugrađene u pod.

Zbog baterije je Cooper SE teži, ali je to ublaženo jer je električni motor lakši od konvencionalnih trocilindričnih i četverocilindričnih motora. Preciznije, Cooper SE je za 145 kg teži od trovratnog Coopera S sa Steptronic mjenjačem.

Pored toga, električni model je dobio LED svjetla, dvozonsku automatsku klimu, 6,5-inčni infotainment ekran s navigacijom, a tu je i dodatno grijanje. Uz doplatu je moguće dobiti 8,8-inčni ekran osjetljiv na dodir, kožne presvlake, kao i izbor između četiri paketa opreme unutrašnjosti i eksterijera koji uključuju detalje eksterijera, naplatke, presvlake sjedišta, ukrase unutrašnjosti i slično.


(Klix)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.