x

oprezno

Profesorica s Harvarda tvrdi: 'Kokosovo ulje je čisti otrov'

Profesorica sa Harvarda dovela je navodne zdravstvene prednosti kokosovog ulja u pitanje tvrdeći da je jednako loše za zdravlje kao 'čisti otrov'...

Tvrdnju je prošle godine iznijela dr. Karin Michels, profesorica na Harvard TH Chan školi za javno zdravstvo i ravnateljica Instituta za prevenciju i tumorsku epidemiologiju na Sveučilištu u Freiburgu, tokom govora pod naslovom "Kokosovo ulje i ostale nutritivne pogreške".

Ovo je u suprotnosti sa sadašnjim uvjerenjima da je ulje kokosa dobro za vaše zdravlje, kao što je prethodno bilo prozvano "supernamirnicom" koja se može koristiti u kuhinji kao sastavni dio svakog obroka.

American Heart Association prije dvije godine je ažurirala svoje smjernice u odnosu na zasićene masne kiseline iz kokosovog ulja, savjetujući da ljudi umjesto toga zamijene zasićene masti u svojoj prehrani s nezasićenim mastima kako bi smanjili rizik razvoja kardiovaskularnih bolesti kasnije u životu.

Prema dr. Michels, konzumiranje kokosovog ulja je daleko štetnije od slada, budući da se kokosovo ulje uglavnom sastoji od zasićenih masnih kiselina, kako je izvijestio Business Insider.

"Kokosovo ulje jedna je od najgorih namirnica koje postoje. Ne postoji nijedno istraživanje koje potvrđuje pozitivne posljedice konzumiranja ovoga ulja. Kokosovo ulje nezdravije je od svinjske masti. Kokosovo ulje čisti je otrov", tvrdi Michels.

Mišljenje Michelsove, treba napomenuti, podržala je donekle i britanska nutricionistkinja Lily Soutter. "Tek je nedavno u Velikoj Britaniji zabilježena veća potražnja za kokosovim uljem, budući da se uvelike propagiraju njegove blagodati, od poticanja imuniteta pa čak do prevencije Alzheimerove bolesti. No treba imati na pameti da je kokosovo ulje gotovo u cijelosti sastavljeno od zasićenih masnih kiselina, pa njegovim konzumiranjm možete itekako premašiti preporučenu dnevnu količinu od 20g dnevno za žene i 30g dnevno za muškarce", tvrdi ona za Independent.

"Tvrditi pak da je ova namirnica otrov može biti opasno i rezultirati strahom od određenih vrsta hrane. Važno je sjetiti se da ne postoji hrana koja je u potpunosti loša ili dobra", dodaje Soutter, uz napomenu i da svakako preporuča umjerenu konzumaciju kokosova ulja.

Jedenje hrane koja sadrži zasićene masne kiseline može povećati rizik od razvoja koronarnih bolesti srca zbog porasta količine lošeg kolesterola u krvi.

Osim kokosovog ulja, druge namirnice bogate zasićenim mastima uključuju maslac, tvrdi sir, ghee, kobasice i mesne pite.

S druge strane, hrana bogata nezasićenim mastima uključuje masnu ribu, orašaste plodove, sjemenke, biljna ulja i avokado.

(Radio Sarajevo)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.