x

Sajam automobila u Frankfurtu moraće da se mijenja da bi opstao

Jedan od najvećih i najvažnijih auto-salona u svijetu možda neće zadržati svoj trenutni format.

Nije tajna da su veliki tradicionalni evropski sajmovi automobila u krizi. U posljednjih nekoliko godina, od sajma do sajma povećava se broj automobilskih brendova koji dobrovoljno izostaju sa ovih manifestacija.

Tako je ove godine značajan broj velikih imena iz auto-industrije, njih 20-ak, među kojima su Toyota, Nissan, Peugeot, Fiat Chrysler Automobiles, Volvo i drugi, odlučio da se ne pojavi u Frankfurtu, dok su neki njemački proizvođači, bez čijeg učešća je frankfurtski salon nezamisliv, redukovali svoj nastup.

BMW je, recimo, smanjio budžet predviđen za sajam u Frankfurtu, ali i svoj izlagački prostor za oko dvije trećine u odnosu na ranije godine. Dio ušteđenog novca, bavarski proizvođač je uložio u manifestaciju NextGen koju je u julu održao u svom sjedištu u Minhenu. Na ovom događaju predstavljena je vizija budućnosti BMW-a kroz futurističke i električne koncepte i modele.

Slično je postupio i Daimler, u čijem vlasništvu je marka Mercedes, koji je budžet za nastup na sajmu smanjio za 30%.

Iako je na salonu u Frankfurtu izložio svoj prvi električni model Taycan, Porsche je ovaj automobil predstavio javnosti nedelju dana ranije, umjesto da pravu svjetsku premijeru održi pod kupolama sajma.

Njemački Handelsblatt izvještava da će se u svjetlu najnovijih događaja predstavnici brojnih auto-kompanija, kao i Njemačkog udruženja proizvođača automobila, održati sastanak na kome bi razmotrili budućnost frankfurtskog auto-salona, prenosi B92.

Isti izvor navodi da je broj izlagača na ovogodišnjem sajmu smanjen za 20%, a izlagački prostor za 16%.

Jedan od prijedloga je da se Sajam automobila u Frankfurtu ubuduće transformiše u manifestaciju koja bi bila jeftinija za izlagače, a spominje se i mogućnost promjene lokacije sa Frankfurtskog sajmišta (Messe Frankfurt), gdje se trenutno održava, na neku drugu lokaciju.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.