x

Šef Citroena smatra da će električni automobili uništiti SUV-ove

Prema riječima izvršnog direktora Citroena Vincenta Cobeea, nestanak SUV-a je već u toku zbog nekompatibilnosti tipa vozila sa električnom budućnošću.


Propast SUV-a je neizbježna, insistira glavni izvršni direktor Citroena Vincent Cobee. „Svijet SUV-ova je gotov“, tvrdi on, iako priznaje da trenutno „brojevi ne govore da je u pravu“.

Takva vozila su činila 50 odsto svih novih registracija automobila u Evropi u posljednjih nekoliko godina, ali govoreći za Auto Express, Cobee ukazuje na pojavu vozila „zvanih SUV samo zato što su malo viši“ kao dokaz za njegov stav.

Jedan od glavnih razloga zašto se industrija okreće sa SUV-a na automobile poput novog C4 X je aerodinamika, kaže on. „Na EV-u, ako je vaša aerodinamika pogrešna, kazna u smislu dometa je ogromna. Možete izgubiti 50 kilometara između dobre i loše aerodinamike, a između SUV-a i limuzine vrlo lako razgovarate o 60/70/80 kilometara.”

Trenutno rješenje je da se poveća veličina baterije, nešto što već vidimo u asortimanu različitih proizvođača – na primjer, BMW iX ima mnogo veći paket od manjeg modela i4. Ali to neće uvek biti moguće, smatra Cobee. „Ljudi će početi da ograničavaju težinu i veličinu baterija, bilo kroz porez, kroz podsticaje, kroz propise“, rekao je on.

Francuska će krenuti putem oporezivanja vozila po težini. „D [SUV] segment će biti uništen zbog aerodinamičnosti i težine“, zaključio je on.

Konačno, to je jednostavan slučaj promjene percepcije, pri čemu će se SUV-ovi vjerovatno smatrati sve problematičnijim u godinama koje dolaze kako se klimatska kriza produbljuje. „Ako živite u velikom gradu, prije pet godina, ako ste svoju decu prevozili velikim terencem, vi ste bili muškarac. E sada, ako ovo uradiš, ti si ‘terorista’…”

Povećanje težine jednostavno nije prihvatljivo, kaže Cobee. „Sedamdesetih godina, automobil je bio težak 700 kg. Danas je prosječna težina automobila 1300 kg. Sutra će prosječni automobil imati dve tone. Dakle, koristimo tri puta više resursa da bismo pružili istu uslugu, samo da bismo bili „zeleni““.

On upoređuje kupovinu automobila čija velika baterija se samo povremeno koristi sa nošenjem ogromnog ranca namenjenog za višednevnu šetnju do kancelarije. „Ideš li u kancelariju sa tim rancem? Odgovor je ne. Pa zašto biste išli u kancelariju sa automobilom sa jednom tonom baterije?” Umjesto toga, trebalo bi da bude veći naglasak na boljem iskustvu punjenja, kaže on, nešto što Citroen namerava da olakša pomoću alata za planiranje ruta.

Citroen se generalno kreće u drugom pravcu u odnosu na druge proizvođače sa svojim električnim vozilima tako što teži da se drži manjih baterija kapaciteta 50 kWh, dok radikalni Oli koncept iz 2022. pokazuje posvećenost francuske kompanije ka manjoj težini čak i kada prelazi u potpuno električnu budućnost.

Cobee ne poriče da postoji rizik u udaljavanju od vrsta automobila koje kupci sada žele, ali sugeriše da bi to mogao biti veći problem ako taktiku ne promjeni rano. „Ako se držimo ‘SUV kutija’ do 2030. i otkrijemo da nema mušterija, to će biti teško sletanje… ne želite da budete posljednji koji će napustiti plesni podijum”, zaključuje Cobee u intervjuu za Auto Express.

(automobili.ba)


KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.