x

Šef Toyote upozorava: prisilna elektrifikacija će Japan koštati milione radnih mjesta

Ako predsjednik najveće svjetske automobilske kompanije oglasi alarm, treba ga poslušati. Akio Toyoda kaže da je greška prisiliti proizvođače da prekinu proizvodnju motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Prema Automotive News-u, predsjednik Toyote vjeruje da to nije suština održivosti. Prema Toyodi, kao rezultat takvih odluka političara, japanska automobilska industrija će patiti.

Akio Toyoda je predsjednik i izvršni direktor (Toyota) Toyota Motor Corporation. Žiri Svjetskog automobila godine 2021. proglasio ga je automobilskom ličnošću godine. Japanska kompanija koju vodi pokazala se kao najveći proizvođač automobila na svijetu 2020. godine, prodavši 9,53 miliona automobila. Otprilike isto kao i proizvodnja u cijelom Japanu, ali morate zapamtiti da Toyota ima tvornice širom svijeta.

Šef Toyote je i predsjednik japanskog udruženja proizvođača automobila JAMA (Japansko udruženje proizvođača automobila) i govorio je u njegovo ime. Na ovaj način reagirao je na planove japanskih vlasti koje razmatraju zabranu proizvodnje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem (također u hibridnim pogonima) oko 2035. godine.

Takav datum može se činiti dalekim i neophodnim za postizanje pretpostavljenog neutralnog ugljičnog otiska cijele zemlje do 2050. Prema dnevnom listu “Nikkei”, u 2018. na sva vozila otpada 18 posto Ukupne emisije stakleničkih plinova u Japanu.


Međutim, tržišne prognoze za promjene u strukturi prodaje su, prema Toyodi, potpuno različite. U ovom trenutku Japan proizvodi oko 10 miliona automobila godišnje. Prema procjenama, 2030. godine automobilske kompanije iz Zemlje izlazećeg sunca, 2030. godine, i dalje će proizvoditi oko osam miliona automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, koji su ili samostalni pogon ili dio hibridnog pogona.

Prema Akio Toyodi, suzbijanje potražnje propisima značit će ozbiljan problem za japansku ekonomiju i gubitak miliona radnih mjesta u automobilskoj industriji. Prema proračunima udruženja proizvođača automobila iz Japana, moglo bi se raditi o čak 5,5 miliona radnih mjesta.

Akio Toyoda: elektrifikacija da, ali ne nasilno

Toyoda vjeruje da su hibridni automobili važna prijelazna faza na putu ka potpunoj elektrifikaciji i da ih ne treba ubrzati tako intenzivno, jer mnoge zemlje neće moći držati korak s izgradnjom infrastrukture potrebne za korištenje električara.


Izvršni direktor dodaje da ako je cilj postići neutralnost ugljika, mjera bi trebala biti najefikasnije smanjenje emisije ugljičnog dioksida, a ne ukidanje proizvodnje motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Smanjenje ugljičnog otiska trebalo bi učiniti na promišljeniji način.

Može se reći da predsjednik Toyote zastupa ovo mišljenje jer je japanski proizvođač broj jedan na tržištu hibridnih automobila. Također možete preokrenuti retoriku i upotrijebiti argument da se takvi automobili vrlo dobro prodaju jer su tržišta širom svijeta za njih spremna. Za električne automobile, ne. Možete čuti slična mišljena i iz drugih kompanija.

S druge strane, mnogi proizvođači širom svijeta kažu da su spremni za potpunu elektrifikaciju za 10-15 godina. Vrijeme će pokazati ko je bio u pravu i jesu li vlade pojedinih zemalja jednako dobro pripremljene, a prije svega kupci.


(Automobili.ba)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.