x

Stiže električna Dacia

Rumunski proizvođač objavio je nove fotografije i tehničke detalje svog prvog modela na struju.

Dacia Spring je jedan od onih modela od kojih se očekuje da doprinesu masovnijem korištenju automobila na struju u Evropi. Šta mogu da očekuju budući vlasnici ovog vozila?

Za početak, treba da budu svjesni da se radi o modelu za 4 putnika koji je prije svega namijenjen vožnji u urbanim sredinama i na kraćim relacijama.

Naime, električna Dacia ima elektromotor skromne snage koji ne obećava spektakularne performanse.

Spring pogoni agregat od 45 KS (33 kW), što neminovno u sjećanje priziva model iste snage koji se nekada proizvodio u Kragujevcu.

Ipak, za razliku od benzinca iz modela Jugo 45, ovaj elektromotor isporučuje znatno veći maksimalni obrtni moment (125 Nm).


To, međutim, ne mijenja bitno stvari kada je riječ o performansama. Električna Dacia prema zvaničnim podacima ubrzava od 0 do 100 km/h za 19,1 s!

Međuubrzanja takođe nisu zavidna – automobil 80-120 km/h stiže za 26,2 s, prije nego što dostigne maksimalnih 125 km/h.

Sa druge strane, da bi vozilo mase 970 kg ubrzalo iz stanja mirovanja do 50 km/h, dovoljno mu je 5,8 sekundi. Sve ovo govori u prilog tvrdnji da je Dacia Spring namijenjena pretežno gradskoj vožnji.

Električna energija se čuva u litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 27,4 kWh, koja obezbjeđuje maksimalnu autonomiju od 305 km u gradu i 230 km u kombinovanoj vožnji.

Oba podatka su dobijena na osnovu WLTP mjernog standarda.


Vrijeme potrebno za potpunu dopunu baterije varira od nešto više od 13 sati (na kućnoj utičnici), do 4,5 sati (punjač od 7,4 kW).

Baterija se može puniti i na brzom punjaču jednosmjerne struju. U tom slučaju, dopuna 0-80% kapaciteta oduzeće vam 56 minuta.

Dacia će, u skladu sa imenom modela (Spring), početi da prima narudžbine potencijalnih kupaca 20. marta, dok će prvi vlasnici na isporuku vozila morati da pričekaju do jeseni 2021.

Rumunski proizvođač ima velike ambicije i na polju car-sharing servisa, u okviru kojih će ponuditi verziju Spring Business, a u planu za 2022. je i verzija bez uzadnjih sedišta koja će se koristiti kao lako komercijalno vozilo.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.