x

Tri najveća neprijatelja automobilske gume

Postoje tri glavna neprijatelja pneumatika odnosno automobilske gume: fizički, spoljni i ljudski faktor, koji je ujedno i najčešći zbog neznanja ili nemara.

Uobičajeni neprijatelji su i: pritisak duvanja, razni predmeti na putu, dubina pneumatika, vremenski uslovi, neodržavanje, nepravilno opterećenje, neprikladna brzina itd. Sa toliko neprijatelja koji prijete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvidjeti vijek trajanja gume.

Ako se pravilno ne održavaju brže će se trošiti i oštetiti, a možda će postati i nesigurne za vožnju.

Ukratko o tri glavna neprijatelja pneumatika:

Fizički faktor

Dodatna pojašnjenja nisu potrebna obzirom da se ova kategorija odnosi na sve vrste mehaničkih oštećenja.

Ljudski faktor

Neredovno kontrolisanje istrošenosti i oštećenja pneumatika.

Neodržavanje ispravne vrijednosti pritiska u pneumaticima:

Premalo naduvani pneumatici

Previše naduvani pneumatici.

Ponovno duvanje pneumatika nakon vožnje s praznim ili jako izduvanim pneumatikom.

Neredovna kontrola dubine gazećeg sloja.

Pneumatici nisu zamijenjeni nakon dosezanja zakonom propisane minimalne dubine gazećeg sloja.

Korištenje rezervnog točka različitih dimenzija pri brzinama većim od 50 m/h.

Neprimjećivanje promjena u dinamičkim performansama, poput gubitka pritiska, buke ili vibracija.

Kombinovanje različitih vrsta pneumatika.

Pneumatik nije pregledao vulkanizer

Pneumatik nije odmah pregledan nakon snažnog udarca.

Stil vožnje.

Stambene prikolice i prikolice:

Korištenje pneumatika različitih vrsta i dimenzija.

Pneumatici na prikolici i stambenoj prikolici nisi naduvani na višu vrijednost.

Prilikom vuče: zadnji pneumatik na vozilu koji vuče nije jače naduvan.

Prilikom zamjene pneumatika bez zračnica (tubeless) nije zamijenjen ventil pneumatika.

Popravci pneumatika obavljaju se kod kuće umjesto kod vulkanizera.

Stalno sami obavljate popravke i ne odlazite kod vulkanizera.

Privremena rješenja smatrate trajnim rješenjima.

Korištenje pneumatika na oštećenim, iskrivljenim točkovima ili točkovima na kojima su napravljene prerade.

Korištenje neusklađenih dimenzija točkova i felge.

Sami skidate i/ili postavljate pneumatik umjesto da to za vas učini vulkanizer.

Pneumatici se ne balansiraju nakon postavljanja ili zamjene.

Postavljanje pneumatika čija oznaka brzine i indeks opterećenja nisu najmanje jednaki ili veći od onih pneumatika koje je proizvođač tvornički postavio na vozilo.

Korištenje neodobrenih zaptivača.

Korištenje ljetnih pneumatika po hladnom, zimskom vremenu.

Nepravilno skladištenje i rotacija pneumatika.


Vanjski faktor

Ekstremne temperature.

Kiša, led, snijeg.

Ulje i mast.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.