Više od 500 kamiona učestvovalo je na protestu – defileu kroz Sarajevo kako bi skrenuli pažnju na probleme sa kojima se susreću profesionalni vozači I logističke kompanije.
Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcijuma “Logistika BiH”, rekao je na konferenciji za novinare da su prevoznici okupljeni u “Logistiku” u proteklih 14 mjeseci pokušali da kroz bh. institucije riješe svoje probleme.

Peulić je ponovio zahtjeve te je rekao da ukoliko do petka, 28. aprila, ne dođe do odgovora i sastanka sa vlastima, slijedi “francuski model” otpora, odnosno potpuna obustava drumskog transporta. Očekuje pomoć od direktora UIO BiH Zorana Tegeltije i ministra spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH Staše Košarca. U četvrtak se sastao sa ministrom komunikacija i transporta BiH Edinom Fortom, koji je, kako kaže Peulić, uradio sve što je mogao.

Prema njegovim riječima. Spoljnotrgovinska komora BiH se oglušila o njihove zahtjeve.
“Pošto nisu željeli sa nama da pričaju uzeli smo stvar u svoje ruke… Mi okupljamo 610 transportnih kompanija i zapošljavamo 47.000 ljudi”, izjavio je on.

Utvrdili su četiri grupe zahtjeva, a prvi je da se riješi problem 90/180.
“Obavijestićemo sve ambasade država EU u BiH. Predstavnici tih ambasada moraju dobiti jasan signal iz ove države. Ne možete nam hapsiti vozače zbog pravila koje je osporio i sud u Salzburgu. Naveli su da se tim pravilom narušavaju ljudska prava. Naši vozači nisu turisti. U toj presudi je navedeno da se tranzit kroz zemlju ne može tretirati kao boravak u toj zemlji… Pravilo 90/180 je tiha taktika iseljavanja mladih ljudi”, naveo je Peulić.

Drugi zahtjev se odnosi na povrat akciza na gorivo.
“Pozivamo Vladu FBiH i Vladu RS da ne ostajemo posljednja zemlja i u regionu… ne možemo ostati država koja ima najveće troškove. Tako nismo konkurentna država”, istakao je on.
Treći zahtjev je se odnosi na čekanja na granicama.

“Da bi naš vozač ušao iz Malog Zvornika u Zvornik treba mu 14 sati. Pravila potpisuje direktor UIO BiH. Ukoliko on ne primi u petak delegaciju Konzorcijuma, primijeniće se francuski model. Želimo pravo na rad. Francuski model znači sljedeće, oni koji žele za 1. maj van BiH, neka krenu 27. aprila. Bez nas nema doručka, ručka i večere u ovoj državi”, istakao je Peulić i dodao: “Pokušavamo da osvijestimo građane da se u bilo kom proizvodu na tržistu nalaze i troškovi koji su posljedica nekih loših odluka”.
Posljednji zahtjev je da se smanje nameti na njihovo poslovanje.
“Mi u državni i entitetske budžete plaćamo taksu 5KM, a taj trošak nas košta 2.700KM, jer je neko samo napisao da to toliko košta. Mi smo dio zelene agende, naši kamioni su po svim ekološkim standardima, bez ijedne marke podsticaja”, kaže Peulić.
VIDEO POGLEDAJTE OVDJE.