x

EU zemlje pristaju na blažu Euro 7 regulativu

Vodeće zemlje EU-a su se uglavnom složile oko kompromisnog prijedloga koji je predstavila Španija, a riječ je o blažim ograničenjima prvobitno zamišljene Euro 7 norme, izjavili su diplomatski izvori.

Kako piše "Klix", prijedlog je ublažena verzija početnog prijedloga Evropske komisije za pooštravanje ograničenja emisija za zagađivače koji nisu CO2 kao što su karbon monoksid i azotni oksidi. Odnosno pored mjerenja CO2 čestica Euro 7 norma je trebalo da uključi i zagađenja koja formiraju čestice mikroplastike koja se oslobođa kočenjem, te kotrljanjem i degradacijom guma.

Čini se da preambiciozni Euro 7 plan propada, jer osam EU zemalja, uključujući Francusku i Italiju, usprotivilo se strožim pravilima, tvrdeći da su proizvođači automobila već sad pod ogromnim pritiskom da bi ispunili planiranu zabranu prodaje novih automobila sa SUS motorima do 2035.

Evropski proizvođači automobila kažu da je Euro 7, koji bi trebalo da stupi na snagu 2025., preskup i da bi ekološki dobici bili zanemarivi.

Izvršni direktor Renaulta, Luka de Meo smatra da će Euro 7 odvratiti automobilsku industriju od potpune elektrifikacije i prisiliti proizvođače automobila da i dalje ulažu u motore s unutrašnjim sagorijevanjem koji nemaju budućnost. Izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares rekao je da bi prijedlozi doveli do viših cijena za manja vozila, ograničavajući slobodu kretanja za siromašnija domaćinstva.

Evropska unija postepeno pooštrava ograničenja emisija iz drumskih vozila od prvog seta ekoloških propisa, poznatih kao Euro 1, koji su uvedeni još 1992. godine. Konačni detalji o ovom kompromisu tek treba da budu odobreni na ministarskom sastanku EU-a u ponedeljak prije nego što budu spremni za raspravu s Evropskim parlamentom i Komisijom.

Izvor: nezavisne.com


KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.