Zahvaljujući vrhunskim hotelima, kvalitetnoj usluzi i gostoprimstvu, Turska nije samo vrlo popularna
destinacija za porodične odmore, već je i ključno kulturno odredište za dobrostojeće putnike,
zahvaljujući nedavnim investicijama i uspješnim novim strategijama.
U ovoj značajnoj promjeni, privatni sektor je uvijek bio uspješan i inovativan u svom pristupu, a važnu
ulogu je odigralo tursko Ministarstvo kulture i turizma, koje po pravilu djeluje prema utvrđenim
smjernicama. Ovo ministarstvo, vođeno iskusnim turističkim stručnjakom Mehmetom Nuri Ersoyom,
razvilo je proizvode koji privlače posjetitelje na kratkoročne boravke, poput međunarodnih događaja,
sportskih turnira i festivala. Ti napori su značajno podstakli posjete imućnih pojedinaca zemlji.
Nadalje, Ministarstvo je kreiralo razne programe kako bi turisti napustili udobne hotelske prostore u
Turskoj i otišli na izlete.S namjerom da poveća broj turističkih atrakcija, Ministarstvo je proširilo
arheološka iskopavanja koja se sada provode tokom cijele godine, te povećalo broj lokacija iskopavanja
na 172 u okviru inspirativnog projekta „Baština za budućnost“, uključujući i regiju Bergama. Očekuje se
da će iskopavanja i restauracije doprinijeti razvoju ovog okruga i okolnih gradova, omogućavajući svim
dionicima u lokalnoj zajednici da koriste prihode od turizma. Osim toga, Ministarstvo je kreiralo
inovativne koncepte poput „noćnih muzeja“, koji omogućavaju turistima da mogu posjetiti
monumentalne građevine i drevne gradove izvan redovnog radnog vremena. Ova inicijativa dovela je do
rekordnog broja posjetitelja muzeja na otvorenom poput Afrodizije.
S ciljem transformisanja Turske u najbolju destinaciju za dobrostojeće turiste, Mehmet Nuri Ersoy,
ministar kulture i turizma, želi proširiti turističku sezonu na 12 mjeseci i privući turiste u svaku od 81
provincije, i sumira svoje ciljeve: ‘Marmara i mediteranska regija Turske pretežno ostvaruju 80%
prihoda od turizma u zemlji. Egejska regija čini oko 10%, dok se preostalih 10% dijeli na Crnomorski
region i druge dijelove Anadolije. Jedan od naših ključnih ciljeva je povećati broj turista i prihoda uz
širenje turizma na druge regije različitim ponudama. Shodno tome, jedna od najvažnijih tema za nas je
obala Egejskog mora: uprkos svom potencijalu, kulturnim dobrima, obalama i prirodnim resursima, nije
dovoljno turistički iskorištena. Stoga ćemo nastaviti s našim poduhvatima postavljanja Egejske obale na
više mjesto putne agende međunarodnih turista.“
Imajući na umu da imućni i ekološki osviješteni turisti pridaju veliku važnost održivosti, ministar Ersoy
čini velike napore da promoviše certifikaciju održivosti turističkih objekata. U tom smislu, postignut je
značajan napredak, s obzirom da je više od 16.000 od oko 21.000 hotela u Turskoj uspješno steklo
certifikate održivosti.
Turska agencija za promociju i razvoj turizma (TGA), koja promoviše Tursku u više od 200 država kako
bi privukla istaknute turiste, ističe da Turska nije samo idealna destinacija za „more, pijesak i sunce“
odmor, već sada nudi više od 60 različitih turističkih proizvoda. Neki od njih su priroda i avantura,
krstarenja i plava krstarenja, biciklizam i druge sportske aktivnosti, arheološke i kulturne ture, religijske
rute, kao i gastronomska iskustva. Uvrštavanje Istanbula, Izmira i Bodruma u prestižni Michelinov
vodič, jedan od najcjenjenijih svjetskih gastronomskih vodiča, dovoljno je jasan i ubjedljiv dokaz
uspjeha u ovom kontekstu. Još jedan dokaz kontinuiranih postignuća Turske je sve veći broj lokacija na
UNESCO-ovoj Listi svjetske baštine, poput Ankare i drevnog grada Gordiona.
S ciljem da postane treća po važnosti turistička destinacija na svijetu u skorijoj budućnosti, sa 56.7
miliona posjetioca i 54.3 milijarde dolara prihoda od turizma u 2023., Turska obećava da će biti i jedna
od najpoželjnijih destinacija za dobrostojeće turiste.