x

Scania najavila bateriju za kamione koja traje 1,5 miliona kilometara

Scania i Northvolt su predstavili bateriju za kamione na elektro-pogon za koju tvrde da neće biti potrebe za mijenjanjem i da traje 1,5 miliona kilometara.

Švedski proizvođač komercijalnih vozila Scania i švedski proizvođač baterija Northvolt rade zajedno od 2017. godine na razvoju baterije za teška komercijalna vozila. Oni tvrde da je u testovima validacije njihova litijum-jonska ćelija uspješno pokazala sposobnost da u vidu baterije za kamione traje tokom njegovog životnog vijeka.

Ćelija ima kapacitet od 157 Ah i nominalni napon od 3,6 V. Kompanije takođe tvrde da je ugljenični otisak ove ćelije za dve trećine manji od onoga što trenutno imamo na tržištu.

Prizmatična ćelija – kruta i pravougaona – proizvodi se električnom energijom dobijenom bez upotrebe fosilnih goriva, već isključivo hidro i vetro energijom u Northvolt Ett gigafabrici u sjevernoj Švedskoj. Kasnije ove godine, Scania će pokrenuti novu fabriku baterija u gradu Södertälje, gdje će sastavljati baterijske ćelije u pakete baterija kako bi počeli sa proizvodnjom velikih električnih kamiona, piše Electrek.

Potencijalno rješenje za čitavu industriju električnih vozila

Električna vozila (EV) su po mnogima budućnost transporta, koja obećavaju čistiji i održiviji način kretanja. Međutim, jedan od najvećih izazova sa kojima se suočava masovniji prelazak na električne automobile je razvoj pouzdane i pristupačne mreže punjača, ali i činjenica da vozači nemaju previše povjerenja u trajanje baterije.

Što se tiče mreže punjača, to je priča za sebe, ali mnogo se pisalo i o tome koliko umije da bude skupa popravka, odnosno zamjena baterije u električnom vozilu. U nekim slučajevima su cijene zamjene išle i preko 20.000 dolara. Pored toga, tržište električnih polovnjaka je takođe nestabilno, jer vozači ne žele da kupe vozilo koje je već "trošilo i potrošilo" bateriju.

Ukoliko ćelija koju proizvode Scania i Northvolt zaista može da traje tokom životnog vijeka kamiona, bez potrebe zamjene novom baterijom i ukoliko tehnologiju prilagode za standardne električne automobile, postoji mogućnost da će se time riješiti jedan od najvećih problema koji vozači danas imaju sa električnim vozilima.

(Benchmark)



KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.