x

Bio je ispred svog vremena: Matra-Simca Rancho

Mnogo godina prije nego što su krosoveri zagospodarili putevima, dva francuska proizvođača - Matra i Simca - zajedno su razvili model Rancho.

U vrijeme kada se ovo vozilo pojavilo (1977.), kupci su se najčešće opredjeljivali za limuzine ili ekonomične hečbek automobile koji su tih godina osvajali tržište.

Sa druge strane, za potrebe vožnje van asfalta koristili su se klasični terenci.

Prvu pogled na Rancho budu asocijacije na Land Rover Discovery, koji se, opet, pojavio tek krajem osamdesetih.

Rancho je u osnovi bio bio produžen Simca 1100 pikap, koji je u sebi imao dosta komponenata preuzetih od drugih Simca vozila.


U izradi karoserije su korišteni čelik i fiberglas, a za pogon je upotrebljen poprečno postavljeni motor od 1442 ccm. Na prednjim točkovima su bile disk kočnice, a pozadi doboši.

Konstruktori su predvidjeli da će se automobil dosta koristiti kao terensko vozilo, pa su podvozje opremili brojnim zaštitnim panelima, prenosi b92.

Pored mogućnosti da se zaputi u "offroad" vožnju, Rancho je bio i vrlo praktičan. Unutrašnjost obiluje prostorom za odlaganje stvari, a u kabini je moglo da se preveze do 7 osoba.

Drugi red sjedišta je povišen u odnosu na vozačevo i suvozačevo, pa su oni pozadi imali dobru preglednost kroz velike staklene površine.


Inače, drugi i treći red sjedišta mogao je da se sklopi pa se Rancho pretvarao u funkcionalno vozilo za prevoz tereta, poput veš mašine i sličnih kabastih predmeta.

Nažalost, koliko god bio zanimljiv, Rancho je bio neuobičajen automobil u svoje vrijeme koji nije dobio pravog nasljednika. Kao i većina sjajnih ideja, i ova je nesumnjivo bila ispred svog vremena.

Bilo je pokušaja da se nasljednik pravi pod okriljem Peugeota, ali ovaj francuski auto-gigant nije bio previše zainteresovan.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.