x

Kineski Nio postaje prvi izbor taksista

Od 1. novembra 2024. svi taksisti u Oslu će morati da voze automobile bez emisije CO2.

Kineski Nio postao je prvi izbor snabdjevača najvećeg norveškog taksi operatera Oslo Taxi, čija flota ima 13.000 vozila.

Kineski proizvođači do sada nisu uspjeli da zauzmu više od 3% tržišta novih automobila u Evropi. Oni još uspostavljaju svoju dilersku mrežu i pokušavaju da steknu povjerenje kupaca, za šta je potrebno neko vrijeme.

Međutim, za brend Nio nema zime, jer su na putu da ubrzaju taj proces, s obzirom na to da su postigli dogovor sa firmom Oslo Taxi, jednim od najvećih norveških taksi operatera, sa više od 13.000 vozila u voznom parku, piše Klix.

Iz igre ispadaju i plug-in hibridi, jer novi zakon nalaže da taksi vozilo mora da se pokreće na struju ili vodonične gorivne ćelije. Međutim, za taksiste, bilo koja vrsta punjenja električnog vozila donosi brojne implikacije, čak i ako se radi o brzom punjenju.

Pored toga što takva praksa primorava vozače da se češće i duže zaustavljaju u radnim smjenama, često punjenje oštećuje bateriju i skraćuje joj životni vijek. Primjera radi, Tesla trenutno naplaćuje oko 20.000 dolara za zamjenu dotrajale baterije.

Pošto Nio modeli koriste princip zamjene, umjesto punjenja baterije, taksisti koji ih koriste biće produktivniji. Drugim riječima, biće potrebno oko šest minuta da zamijenite istrošenu bateriju potpuno napunjenom.

Ovo bi trebalo da poveća produktivnost taksista, ako Nio bude u stanju da instalira dovoljan broj stanica za zamjenu baterija širom norveške prijestonice.

Taksisti su jedan od najboljih načina za promociju novih brendova na bilo kom tržištu automobila. Oni su ti koji prije svega detektuju kvalitet i pouzdanost vozila, troškove održavanja, koliko goriva ili energije troši itd.

Svako ko želi da kupi pouzdan automobil može da pogleda šta voze taksisti. To bi na kraju trebalo da bude dobro za kineskog proizvođača automobila, koji bi mogao da ima hiljade ljudi i vozila na putu koji promovišu svoje proizvode bez nepotrebnih marketinških troškova.

Još jedna prednost koju Nio može da ponudi firmi Oslo Taxi je to što će njihovi automobili uvijek imati savršeno ispravnu bateriju. Ako nešto krene naopako sa baterijom, Nio aplikacija će predložiti vozaču da ode do stanice za zamjenu baterija i da je zamijeni.

Nio je nedavno objavio zanimljiv post na Fejsbuku koji govori o devet prednosti svog sistema zamjene baterija. Jedna od njih je da se zamjenljive komponente lakše recikliraju i ponovo koriste, jer "baterije i vozila" imaju različit vijek trajanja. Električni automobil će bez sumnje imati duži vijek trajanja od baterija.

Ukratko, čini se da je Nio postigao značajan korak ka cilju da proda što više vozila i probije se na evropsko tržište. Ukoliko posao sa komanijom Oslo Taxi bude dobro prošao, ovu praksu bi mogli da uvedu i drugi evropski gradovi.



KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.