x

Oživljava se i širi proizvodnja BMW-a u Rusiji

Prošlo proljeće je bilo obilježeno razdorom između njemačkog proizvođača luksuznih automobila BMW-a i ruske fabrike Avtotora izgrađene u Kaliningradu.

Povod se odnosio na neisplativost organizacije montaže dodijeljenih modela, pa je gama tamo sklapanih Bavaraca radikalno smanjena, a germanski koncern ni na koji način nije bio dio sklopljenog ugovora o ulaganju i pratećim podsticajima koje dodjeljuje ruska država, a koji je lokalno preduzeće zaključilo s Ministarstvom privrede i trgovine. Međutim, sada stižu vijesti da obje strane, BMW i Avtotor najavljuju proširenje saradnje.

Činjenica je da važeći ugovor koji su nekada potpisali BMW i Avtotor ističe krajem marta 2022. godine i da BMW nije izgradio sopstvenu fabriku u Ruskoj Federaciji, iako se o tome dugo polemisalo, a pozitivna odluka je visila u vazduhu. Čak je postojala i verzija ugovora o dodjeli sredstava stimulacije za investiciju u formi nacrta, a koju je razmatralo nadležno rusko ministarstvo, ali taj sporazum nikada nije potpisan i od tada je BMW kategorički isključio mogućnost gradnje fabrike u toj zemlji.


Ipak, bavarska kompanija nikako ne namjerava da u potpunosti napusti lokalnu proizvodnju plemenitih četvorotočkaša, pa je u tom duhu i potpisala novi ugovor s Avtotorom kojim se reguliše montaža i isporuka vozila sve do 2028. godine.

Tako će fabrika podignuta u Kaliningradu proizvoditi vozila marke BMW pod novouspostavljenim uslovima u sporazumu potpisanom u decembru 2021. godine, koji predstavlja praktično aneks važećeg Posebnog investicionog sporazuma. Njime je utvrđeno da će se nastaviti proizvodnja krosovera sa sljedećim oznakama: BMW X5, X6 i X7, ali da će proizvodnom portfelju, nakon pauze u montaži, biti dodat i sedan iz Serije 5.


Najvažnija novina se tiče toga da će montaža BMW-ovih automobila biti prebačena s nomenklaturne oznake SKD (velikoserijska montaža) i MKD (maloserijska proizvodnja) za primijenjenu tehnologiju na CKD, što je šifra koja otkriva da su u proces uključeni i postupci zavarivanja i farbanja karoserije (lakirnice).

Da bi se ideja realizovala, ispostavlja se da će Avtotor morati da uloži blizu 370 miliona evra (odnosno tačno 32 milijarde ruskih rubalja) kako bi se upodobili novi pogoni, lakirnice i odjeljenja za zavarivanje, dok bi se tranzicija na ciklus CKD trebalo kompletirati negdje tokom 2023. godine, prema gruboj procjeni, prenosi AutoRepublika.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.