x

Rješenje za gašenje požara električnih automobila je u – velikoj torbi?

RecoverEBag, kaže vatrogasac-inovator, trenutno je jedini način da se uhvatite u koštac s gorućim e-automobilom na brodovima.


Premda još nije 100% sigurno da je električni automobil izazvao požar na teretnom brodu Fremantle Highway, rasprava o požarnoj bezbjednosti e-automobila ponovno se rasplamsava. Prema statistikama velikih osiguravatelja, električni automobili ne gore češće od motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Ali kada gore, teže ih je ugasiti – pogotovo na brodu. To je zato što konvencionalne metode gašenja mogu obuzdati električni požar samo u ograničenoj mjeri, a ne trajno.

O sigurnosnim uređajima na brodovima do sada se nije puno govorilo, a može se pouzdano pretpostaviti da brodarske firme nisu dobro pripremljene za požare e-automobila. Kako se požari električnih automobila mogu djelotvorno ugasiti ili obuzdati – bilo na moru ili na cesti?

Novi proizvod, nazvan RecoverEBag, mogao bi riješiti taj problem. To je u stvari velika torba u koju se može spakovati zapaljeni e-auto. Protivpožarna vreća za e-automobile posebno je dizajnirana za brzu reakciju na električni požar u e-vozilima, jer transport čelične kade do mjesta nesreće za učinkovito hlađenje unesrećenog vozila često traje predugo ili je potpuno nemoguć.

"Naravno, kad gori na brodovima, vatrogasna brigada najčešće nema pristup", kaže Harald Samoiski iz vatrogasne brigade Bad Homburga, koji je zajedno s kolegama vatrogascima razvio torbu i predstavio je na tržištu, zajedno s firmom iz Westerwalda (Njemačka).

Tada je važno brzo stabilizovati stanje, a to znači ohladiti vozilo. RecoverEBag, kaže vatrogasac, trenutno je jedini način da se uhvatite u koštac s gorućim e-automobilom na brodovima.

Sistem je koncipiran tako da uvježbana ekipa torbu vrijednu 2000 evra ima spremnu za korištenje za tri do četiri minute. Ovisno o veličini vozila, vreća se napuni s oko 1500 litara vode (na moru to može biti i slana voda). Prije nego što se vozilo stavi torbu, ono se ohladi na najviše 70 Celzijevih stupnjeva kako biste mu uopće mogli prići. Potom se postavlja tobra koja sprečava sekundarne požare…

"Tada možemo podići vozilo dizalicom ispod B-stupa te podvući torbu ispod. Nakon toga se podiže druga strana vozila i torba se povlači prema gore. Važno je znati da požari električnih automobila nisu eksplozivni, važno je trajno hladiti bateriju kako se ne bi ponovno zapalila", objašnjava Samoiski, a prenosi RevijaHAK.



KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.