x

Ženevske premijere: Povratak legendarnog "bagija"

Volkswagen je na auto-salonu u Ženevi predstavio modernu inkarnaciju čuvenog rekreativnog vozila koje je bilo popularno prije pola vijeka.

Savremena verzija - nazvana ID Buggy - za pogon koristi električni energiju.

Koncept VW ID Buggy svojim dizajnom već na prvi pogled podsjeća na Meyers Manx "bagi" iz 1960-tih godina.

Kao što se i očekuje od jednog terenskog vozila tog tipa, moderni "bagi" ima specijalne BFGoodrich pneumatike za vožnju van asfalta i zaštitni rol-bar u slučaju prevrtanja, dok odstojanje od tla iznosi 238 mm.

Volkswagen je ovaj koncept konstruisao tako da se postojeća karoserija može lako ukloniti, što ostavlja mogućnost za raznovrsne nadogradnje u zavisnosti od potreba i želja korisnika.

Materijali u kabini su vodootporni, s obzirom da ID Buggy nema krov, vrata i bočne prozore pa je izložen na milost i nemilost atmosferskim uticajima.

Pored dva mjesta za sjedenje – za vozača i suvozača, pozadi se nalazi mali odjeljak za odlaganje stvari.

Kao i ostala Volkswagenova konceptna vozila na struju iz ID familije i Buggy je postavljen na MEB mehaničku platformu razvijenu za automobile sa električnim pogonom.

Za skladištenje električne energije koriste se litijum-jonske baterije kapaciteta 62 kWh, koje napajaju strujom elektromotor od 204 ks (150 kW) i 309 Nm.

ID Buggy od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,2 s, a maksimalna brzina elektronski je ograničena na 160 km/h.

Volkswagen tvrdi da je prema novom WLTP mjernom ciklusu automobil u stanju da pređe do 250 km, prije nego što se baterije isprazne.

Koncept ima samo zadnji pogon, ali je njemački proizvođač ostavio opciju ugradnje još jednog elektromotora, napred, čime bi se dobio pogon 4x4, a ukupna kombinovana snaga iznosila bi 408 ks (300 kW).


Nezavisne novine

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.