Sarajevo
50. godišnjica Opel Kadetta C: automobil s mnogim talentima
Ljeto 1973.: lansira se treća generacija najprodavanijeg Kadetta
Kadett C dolazi u bogatom izboru: kao limuzina, coupé i karavan s mnogim dodatnim
verzijama, uključujući Aero
Sigurnost na prvom mjestu: sigurnosni pojasevi u tri točke kao standard, temeljno
vozilo za OSV 40
Uspješan natjecatelj: Sporty Kadett GT/E slavi uspjehe na reli utrkama
Suvremeni užitak kompaktne vožnje: nova, potpuno električna Opel Astra Sports
Tourer Electric spaja uživanje u dinamičnoj vožnji i odgovornost
Rüsselsheim. Nova Opel Astra Sports Tourer Electric prije nekoliko dana proslavila je
svoju svjetsku premijeru na izložbi automobila IAA Mobility u Münchenu. Sa svojim
odvažnim i besprijekornim dizajnom, modernim tehnologijama i visokom razinom
praktičnosti, nudi uživanje u vožnji u kombinaciji s odgovornosti – čime se uspješan recept
gotovo devet desetljeća kompaktne klase Opelovih vozila s lakoćom prenosi u budućnost.
Serija modela koja je bila popularna među generacijama kupaca prije Astre nazivala se
Kadett. Jedan Kadett sada slavi godišnjicu: prije točno 50 godina prvi je put lansirana treća
poslijeratna generacija kompaktnog bestselera branda s munjom, Opel Kadett C – i bila je
raznolikija od gotovo svih prethodnih modela.
70-te godine prošlog stoljeća: ključ je u raznolikosti, Kadett se širi svijetom
Pametni obiteljski automobil, šarmantan drugi automobil s praktičnim prtljažnikom ili
sportski coupé – obitelj Kadett C imala je mnoga lica od 1973. do 1979. Kadett C s
pogonom na stražnje kotače pojavio se u kasno ljeto 1973. s jasno dizajniranom
karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima. Značajke
karakterističnog dizajna uključivale su ravnu rešetku hladnjaka, poklopac motora s
prepoznatljivim naborom karakterističnim za brand i prednjim veznim limom u obliku
spojlera. „Kadett ne samo da vozi iznimno dobro, već je i čvrsto izrađen i dovršen.
Zahtijeva malo održavanja, lako se popravlja i ekonomičan je za upotrebu”, pisali su
stručnjaci za ispitivanje automobila časopisa „auto motor und sport”.
Kupci su imali bogat izbor i mogli su pronaći pravu verziju Kadetta za svačiji ukus. Treća
generacija Kadetta izvorno je bila dostupna kao limuzina s dvoja ili četvora vrata u
normalnoj i luksuznoj verziji, kao karavan s trima ili petorima vratima te kao coupé. Uslijedit
će još mnogo verzija jer je Kadett C dizajniran kao „svjetski automobil”. Ne samo da je
silazio s proizvodne trake u Njemačkoj, već se proizvodio i kao Chevette u Vauxhallu u
Ujedinjenoj Kraljevini. Osim toga, izrađivao se i u Aziji, Australiji te Sjevernoj i Južnoj
Americi s blago izmijenjenom karoserijom i tehnologijom prilagođenom lokalnim uvjetima.
U Njemačkoj su pogon u početku omogućivali učinkoviti 1,2-litarski motori s 38 kW / 52 KS
i 44 kW / 60 KS. Početkom 1975. dosegu motora se priključila posebno ekonomična
benzinska pogonska jedinica od 1,0 litre s 30 kW / 40 KS. Uz GT/E model s ubrizgavanjem
goriva sa 77 kW / 105 KS predstavljen na izložbi IAA 1975. Opel je nastavio tradiciju
modela Rallye Kadett.
Sigurnost na prvom mjestu: prvi Kadett s pojasevima u tri točke, temeljno vozilo za
OSV 40
Kad je „generacija C” počela silaziti s proizvodne trake 1973., bio je to prvi Kadett koji je
imao sigurnosne pojaseve u tri točke na prednjim sjedalima, pričvršćene na B stup na vrhu
i dnu te na zatezač pojasa. Bila je to sigurnosna značajka koja spašava živote i koja je,
zahvaljujući jednostavnom rukovanju jednom rukom, povećala prihvaćenost među mnogim
ljudima kojima se nisu sviđali sigurnosni pojasevi. Svi gumbi i prekidači bili su lako
dostupni, čak i s vezanim sigurnosnim pojasom, a instrumenti su uvijek bili lako čitljivi, što
se u to vrijeme nije podrazumijevalo.
Najveća tehnička inovacija Kadetta C bio je prednji ovjes s dvostrukim poprečnim
ramenima i spiralnim oprugama. Stabilizator je bio standardan za sve verzije. Razmak
između kotača bio je 20 mm veći nego kod prethodnika kako bi se upravljanje dodatno
unaprijedilo. Dodatno razvijena stražnja osovina savršeno je usklađena, pridonoseći
neutralnom upravljanju i visokoj razini aktivne sigurnosti. Značajke kao što su sigurnosni
upravljač za ublažavanje udaraca, zone gužvanja sprijeda i straga te prostor za putnike
kao sigurnosna ćelija smanjile su rizik od ozljeda u slučaju sudara.
Stoga nije bilo iznenađujuće da je Kadett C korišten kao temeljno vozilo za sigurnosno
vozilo OSV 40 iz 1974. Stabilne uzdužne i poprečne grede uz pojačana vrata i pragove
štitili su putnike u slučaju sudara ili prevrtanja. Vozilo je dizajnirano da podnese frontalni
sudar s krutom preprekom pri brzini od 65 km/h, što je jednako udaru pri brzini od 40 milja
na sat – otuda brojka 40 u nazivu. S tim prototipom sličnim proizvodnim modelima Opel je
pokazao da se optimalna pasivna sigurnost može postići ne samo s velikim i teškim
vozilima, već i s kompaktnim, lakšim automobilima. Vozilo OSV 40 težilo je samo 960
kilograma. Iskustvo stečeno tijekom rada na razvoju i ispitivanju vozila OSV 40
primijenjeno je na različite naknadne proizvodne modele.
Rallye-Kadett u novom ruhu: Kadett GT/E slavi sportski uspjeh
Kad je Kadett GT/E proslavio svoju premijeru na izložbi IAA 1975., Opel je dokazao da je
treća generacija Kadetta ne samo sigurna, već i vrlo sportska. Njegov 1,9-litarski motor s
Bosch L-Jetronic ubrizgavanjem goriva ostvarivao je 77 kW / 105 KS. S približnom težinom
od tek 900 kilograma mogao je doseći najveću brzinu od 184 km/h. Mišljenja o njegovu
dizajnu bila su podijeljena, a posebno je oduševljavao ljubitelje motoutrka: iznad linije
pojasa GT/E je bio jarko žut, a ispod crn. O modelu GT/E tada nisu sanjali samo mladi
vozači; od 1976. nadalje poznati vozači iz Opela koji će uskoro ispisati povijest motoutrka
zauzeli su svoja mjesta za njegovim volanom. Walter Röhrl i Rauno Aaltonen ostvarili su
uspjeh s modelom GT/E sa 165 kW / 225 KS na reli utrkama u Monte Carlu i Portugalu.
Röhrl i Jochen Berger – prvi profesionalni suvozač u Njemačkoj – osvojili su fantastično
četvrto mjesto na utrci u Monte Carlu, a Opel je čak postigao drugo mjesto u ukupnoj
klasifikaciji brandova.
Opel je 1976. ponudio Kadett s drugačijom vrstom uživanja u vožnji. S verzijom Kadett
Aero vozač i putnici mogli su pustiti da im vjetar nosi kosu i „krstariti” cestama. Kadett
Aero, koji je proizveo Baur, stručnjak za karoseriju iz Stuttgarta, bio je izvanredan kabriolet
sa zaštitnim lukom, Targa karoserijom i sklopivo stražnje staklo. Aero je time spojio
nekoliko automobila u jednom: kabriolet, automobil za odmor i obiteljsko vozilo, kao i
svestrano vozilo za gradski i prigradski promet. Danas se smatra legendarnim klasikom
koji privlači oduševljenje i pažnju na brojnim reli utrkama starih automobila.
Opel Astra Sports Tourer Electric: moderno uživanje u vožnji u kombinaciji s
odgovornosti
Najnovija generacija Astre također nudi puno užitka u vožnji – i to na vrlo odgovoran način.
Prvi put u dugoj priči o uspjehu kompaktne klase Opelovih automobila Astra je potpuno
električna. S novom Astrom Sports Tourer Electric, koja je nedavno predstavljena na
izložbi IAA, Opel ima jedan od prvih električnih karavana na bateriju na tržištu.
Električni motor ima 115 kW / 156 KS i snažnih 270 Nm maksimalnog okretnog momenta
od prvog dodira papučice gasa, osiguravajući brzo pokretanje i impresivno ubrzanje.
Također, dok su mnogi električni automobili ograničeni brzinama do 150 km/h ili 160 km/h,
nova Astra Sports Tourer Electric ima najveću brzinu od 170 km/h. Energiju za doseg bez
loklanih emisija od najviše 413 kilometara prema WLTP-u 1 osigurava litij-ionska baterija od
54 kWh, koja se može brzo napuniti kad je to potrebno. Električni automobil istovremeno
spaja sve prednosti prostranog karavana s odvažnim i besprijekornim dizajnom suvremene
generacije Astre. S tom inovativnom kombinacijom nova Astra Sports Tourer Electric ima
sve što je potrebno za uspješan nastavak duge povijesti kompaktne klase Opelovih vozila.
Podijeli komentar
Prijavi komentar
KOMENTARI
Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.