x

Red Bull s Hondinim motorom do 2025.

Japanski proizvođač automobila i F1 motora Honda nastavit će proizvoditi svoje motore za Red Bull i nakon ove godine iako su iz prve dogovorili da će Red Bull preuzeti sve operacije od 2023. godine.

Honda je prošle godine objavila da se na kraju sezone povlače iz Formule 1, a Red Bull je utemeljio novu kompaniju Red Bull Powertrains kako bi mogli nastaviti proizvoditi i koristiti njihove motore do kraja ere trenutnih pogonskih jedinica čiji je razvoj zamrznut do kraja 2025, piše MaxF1.net.

Ali Helmut Marko otkrio je da će Honda nastaviti proizvoditi motore u svojim pogonima u Sakuri i Red Bullu dati dodatnu potporu novoj kompaniji na čijem će čelu biti bivši Hondin F1 šef Masashi Yamamoto.

Marko je otkrio da je do promjene plana došlo nakon što je Max Verstappen u posljednjoj utrci sezone osvojio vozački naslov i Hondi donio prvi naslov od 1991. kada je Ayrton Senna osvojio svoj treći i posljednji naslov u McLarenu s Hondinim V12 motorom.

“Pronašli smo potpuno različito rješenje u odnosu na izvorni dogovor,” rekao je Marko za austrijski magazin Autorevue.


“Motori će se proizvoditi u Japanu do 2025. i uopće ih nećemo dirati.”

“To znači da sva prava i sve te stvari i dalje ostaju Japancima što je važno jer mi onda 2026. postajemo novaci [u proizvodnji motora].”

Red Bull je ovim ostavio otvorena vrata za eventualni ulazak jednoga od Volkswagenovih brendova Audija ili Porschea u Formulu 1 2026. s kojima bi Red Bull mogao surađivati.

Također, Marko je otkrio da su se Japanci predomislili u odnosu na izvorni dogovor jer je Verstappen osvojio naslov prvaka.


“Japanci su odlučili ponovno razmisliti nakon uspjeha prošle sezone i u svjetlu mogućih budućih uspjeha. Također, mogli bi koristiti znanje oko baterija za svoju fazu elektrifikacije [cestovnih automobila],” dodao je Marko.

“Inicijalno je bilo planirano da će raditi motore za nas 2022., ali sad su odlučili da će se to nastaviti činiti do 2025. što je, naravno, velika prednost za nas. To znači da moramo odraditi samo fina podešavanja i kalibracije.”

“Postrojenje će biti u punom pogonu u petom ili šestom mjesecu. Konačnu odluku da sve radimo sami donijeli smo kad je razvoj motora zamrznut jer drukčije ne bismo imali šanse s ovim kompleksnim motorima.“


(Sportklub.hr)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.